Het volgende probleem doet zich voor:ong. 2 weken geleden brengt een klant deze brava die op 3 cilinders loopt.Het blijkt dat er een sleper onder de nokkenas is weg geschoten die de oliedrukleiding en de nokkenas heeft beschadigd. Er is toen een compleet nieuwe cil.kop gemonteerd.Na een week komt de klant weer
met de klacht dat de motor tikt, klepdeksel gedemonteerd wat blijkt: de nokkenas en slepers zijn echt heel erg ingesleten.Zo te zien krijgt hij wel smering door de olieleiding boven de nokkenas.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Update:Gisteren de boel nog eens goed bekeken en nu blijkt dat de nokkenas klem in de cilinderkop zit en zodoende heel zwaar draait. Waarschijnlijk een kromme kop geweest die ze gevlakt en gereviseerd hebben maar vergeten hebben dat de nokkenas een beetje moeilijk draait in een bocht.Volgende week komt er iemand van de leverancier,dus nog even afwachten.
Zit de nokkenas in de cilinderkop of zit deze met kappen vastgezet? Als dit laatste het geval is, kan het wel eens de oorzaak zijn dat de kappen onderling zijn verwisseld.
Bedankt ; maar de lagerkappen zijn met grote koeieletters genummerd dus daar ligt het niet aan. Vandaag is de vertegenwoordiger er bij geweest en het is inderdaad zo dat de bovenkant van de kop gewoon krom is en dus de lagering van de nokkenas niet in lijn ligt. Zo zie je maar weer dat je er nooit klakkeloos vanuit kunt gaan dat nieuw/gereviseerd ook goed is.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Brava of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar