close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Uno: startprobleem

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: ?

Auto start niet. bougies vervangen.wil aanslaan maar doet het niet.
Verdeelkap en rotor vervangen.
Auto star bij het intrappen van het gaspedaal gebeurt er niks.blijft even lopen en slaat af.
Gecontroleerd of de gaskabel gebroken was maar dat is niet zo.
Ontsteking los gedraaid en iets verdraaid.Starten en kon toen 1 keer voluit gas geven.
Daarna deed hij het wederom niet meer.
Wie weet de oplossing? Groeten Hans.

Geplaatst door

taximan1 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Nog even de ontstekingsmodule vervangen (€61.00) maar dat mogt ook niet baten.
De oude was wel doorgebrand. Dus nieuw moest toch.
Maar hij wil nog steeds niet starten.
Wie weet raad?

taximan1 0

18 jaar

Benzine krijgt hij ook.vacuum op ontsteking is ook goed (ufo,tje).
?????????????????????????????????????????
Wat valt er nog meer te controleren?

taximan1 0

18 jaar

Gisteren ook nog even gecontroleerd of er daadwerkelijk benzine in de carb komt.
Hij sproeit de benzine in de carburateur,maar er gebeurt nog steeds niks.
Het geluid klinkt of hij geen benzine krijgt.
Het is injectie,is er iets aan de carburateur niet goed??
Wie weet het??
Taximan gaat nu ff slapen en hoop dat er vanmiddag wat op staat hier ergens.

taximan1 0

18 jaar

klinkt als een verzopen auto, omdat je ontsteking heeft geweigerd zullen de cilinders nu wel vol benzine staan, draai je bougies er eens uit, trek de leiding van de inspuiting en de ontsteking eraf en gooi hem eens een paar keer rond, om de cilinders met verse lucht door te spoelen.

Kontroleer de bougies of ze nat zijn, zoja, dan is de kans groot dat ze zijn doorgeslagen, zet dan een set nieuwe.

Alles terug monteren en dan zou het beestje weer moeten starten.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

18 jaar

bedankt Marcel ik ga dat morgen eens proberen, moet vannacht weer ff zatte holland supporters gaan vervoeren.
Als ze maar winnen. haha.
Bedankt alvast, je hoort het als het gelukt is.
Groeten Hans.

taximan1 0

18 jaar

Zoals je zei Marcel,ale bougies eruit,benzineleiding eraf,ontsteking eraf en schoon gestart.

Ik heb de benzineslang(leiding)in een colafles gehangen,als ik het contact alleen maar aanzet,dan begint de benzine te lopen.
Dat duurt een paar seconden.
Toen ben ik gaan schoon starten.Terwijl ik daar mee bezig was bleef de benzine constant uit de slang lopen.

Is dit misschien de oorzaak dat hij meteen al teveel benzine geeft?
Ik heb alles weer gemonteerd maar ik wacht even op antwoord.
Anders moet ik weer van vooraf aan beginnen.

Er zat een halve liter benzine in de cola fles.
Ok ik wacht ff af.
Groeten Hans

taximan1 0

18 jaar

Dat moet ook, je hebt een aparte opvoerpomp die een bepaalde brandstofdruk op de leiding zet, de injector heeft deze druk nodig om te kunnen werken.

Ik zal voor je duimen dat hij start, en als het verzuipen echt de ookzaak is geweest, zal hij dat nu wel doen.

Groeten en succes Marcel

hellbat 0
badge

18 jaar

Ben net even thuis om te eten.
Ik ga hem morgen starten en niet de hele nacht duimen hoor.
Je hoort het, alvast bedankt.
Groeten Hans.

taximan1 0

18 jaar

succes in elk geval.

hellbat 0
badge

18 jaar

Helaas Marcel hij slaat niet aan.
Hij vonkt als een tierelier.
Disritiebutiesnaar is ook heel, had ik nog niet vermeld.

Is er soms wat mis met de carburateur?
Kan ik er ook een gewone carburateur opzetten i.p.v. injectie.
Motor is 1.1

Ben jij de enige op dit forum?????????? Grapje. Of is dit toch een moeilijke opgaaf.

Ik wacht graag op het verlossende antwoord.

Hoewel het blijft zoeken.
Groeten Hans.

taximan1 0

18 jaar

Als je de inlaatpijp loshaalt bovenop de injectie-unit dan moet je tijdens het starten op de gasklep het sproeibeeld van de injector zien.

Indien dit zo is, en de ontsteking werkt, je hebt de ontekingsmodule al vervangen, dan is dit inderdaad een hele lastige kwestie om via de pc op te lossen.

Als je motor benzine en ontsteking krijgt, zou hij in elk geval teken van leven moeten geven, ongeacht of er wel of niet slechte of ongehoorzame regeleenheden inzitten.

Als alles faalt is dit wel een bezoek aan een garage waard.

Groeten Marcel


P.S. Laat wel even weten wat er aan de hand is als je iets gevonden hebt.

hellbat 0
badge

18 jaar

Nou marcel, hij doet weer.

Vannacht tijdens mijn nachtdienst alles nog even op een rijtje gezet.

Ik had namelijk de onsteking verdraaid en toen deed hij het even.

Dus moest daar de fout zitten.
De distributiesnaar had ik wel gecontroleerd of hij niet gebroken was. Kapje van boven een boutje eruit
en even kapje opzijbuigen om te kijken.
Vanmiddag heb ik de kap er af gehaald. Toen zag ik meteen het euvel.
De spanrol was stuk, er waren al drie kogels uit.
Je snapt het al, dan verspringt de snaar 1 of 2 tanden of voortdurend.
Dan doet hij het nooit meer.
Nieuwe spanrol + snaar en lopen maar.

Nog bedankt voor je interesse en misschien heeft een ander er ook wat aan.

Groeten Hans.

taximan1 0

18 jaar

Verdorie man, heb jij geluk dat de zaak niet in de soep is gelopen. Zonder geluk vaart niemand wel zullen we maar zeggen.

Maar in elk geval blij dat het gelukt is.

Succes Marcel

hellbat 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Uno of stel zelf een nieuwe vraag.