Na vertrek koude motor direct uitgevallen.foutcode p0191.lage drukpomp geeft druk .ongeveer 2 a 4 bar.Volgens live data geraakt de druk niet hoger als 10 bar .voedingspanning gemeten aan railsensor .0.5 volt bij contact op.retourmeting van injectoren was goed.Op de hogedrukpomp de regelaar uitgebouwd ,dichtingen gelijk nieuw.Met startpiloot loopt de motor wel maar slaat niet aan ,tijdens het lopen met startpiloot loop de druk op tot 40 bar.De verwachte startdruk moet 250 bar zijn volgens de computer.Het voertuig heeft maar 59000 km.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Opvoerpomp in linker chassisbalk draait wel.?
ik dacht dat er enkel een opvoerpomp in de tank steekt.Waar bevindt deze zich dan .want als ik de leiding na de mazoutfilter aftrek spuit deze .van daaruit gaan we rechtstreeks naar de hd pomp dacht ik.
10 jaar
Heb je de lagedruk gemeten met een drukmeter? Of gewoon afgelezen op diagnosetoestel. Want als ie schommelt tussen 2 en 4 bar is er daar al iets niet ok.
Opvoerpomp zit idd in de tank. Niet op een chassisbalk of zo.
Is dit model 244 of model 250
Het is een 244 model.Met de diagnosetoestel heb ik continu een druk van 4 bar.Maar ik heb zelf ook op de railsensor gemeten met een voltmeter en de waarde van de meting is 0.5 volt om de middelste pen.De 5 volt voeding en massa komen ook goed aan op de sensor.
10 jaar
Met de commonrail druksensor kan je onmogelijk nauwkeurig de druk meten. Vaak geven die al 2 à 4bar aan als er nog geen druk is. Die sensor heeft een bereik van 0 tot 2000? bar, die is dus niet tot op 1 à 2 bar nauwkeurig. Maar voor de lage druk is 2 bar wel een heel groot verschil.
Ok,dit klopt inderdaad maar als ik met startpiloot spuit en de motor loopt dan op die startpiloot loopt mijn druk op tot 60 bar op mijn diagnose toestel vandaar dat ik denk dat de sensor ok is.
Aan de leiding die naar de injector loopt komt ook niets uit als ik die overslagmoer losmaak aan de injector zelf
10 jaar
Hogedrukpomp binnengedaan voor controle.Inwendig was de as gebroken die de mechanische opvoerpomp aandrijft op de achterzijde van die hogedrukpomp.Hier zitten tandwielen op die als extra opvoer dienen voor de brandstof.Pomp terug gemonteerd en alles terug in orde.Bij deze mag deze topic afgesloten worden.ik wil iedereen bedanken voor het meedenken.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ducato of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar