Na een tijd te hebben gereden en de motor is goed op temperatuur, zou de tweede ventilator bij moeten springen. In plaats daarvan begint het motormanagement-lampje te branden.
Al twee keer getest bij de Fiat dealer, twee keer werkte de koelventilator, maar de storing blijft terugkeren na resetten.
Code: P0481
Wie weet raad? Het is een vol integraal camper en uitbouwen en vervangen is een behoorlijk klus.
Heeft iemand dit al eens meegemaakt en is er misschien een oplossing?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarom zou de ventilator aan moeten gaan als je rijd ? wat zijn de omstandigheden als de storing er in komt ?
De ventilator is aan te sturen en dan te controleren of hij werkt .
Relais aansturing is goed ?
Sensor die systeem aanstuurt werkt ?
Ik heb op je topic 2 mnd geleden ook al geantwoord dat dit een meer voorkomende klacht is. als de zekerkast en de voedingen naar de motorventilatorgroep goed is, moet je de ventilatorgroep vervangen. deze kan af en toe problemen geven dus het kan zijn dat ie bij testen gewoon werkt.
Ventilatorgroep? Wat bedoel je daar mee Harry.
.
2 jaar
Ik heb net voor u gegoogeld en vond u probleem op AMT. Je hebt een draadbreuk achter de linker koplamp. Dit geven ze als antwoord.
Het ventilatorprobleem is opgelost. Er was een draadbreuk tussen de ecu en de zekeringkast. De draadbundel zat links achter de koplamp en door de overbouw camper heel lastig om er bij te komen.
mooi dat het is opgelost, ook die draadbreuken daar is schering en inslag. jammer dat de fiatdealer dat kennelijk niet weet.
Harry, Ik geef deze tip. weet niet of het opgelost is.
Ventilatorgroep is het complete frame met de vinmotoren erin.
Dat is nog al een operatie bij een integraal camper. Kent u ook het verhaal van de draadbreuk en eventueel herkenning daar van? Misschien kan ik dat eerst nog checken.
2 jaar
ecu en de zekering kast zitten achter elkaar. zekering kast er uit kun je er uit kantelen. ik denk dat de draad die het relais aan stuurt gebroken is deze draad komt uit de ECU. onder de zekering enrelais zitten 2 stekkers en kabels. Bij AMT kon de monteur geen foto bij plaatsen anders had ik je meer kunnen vertellen.
Dank voor deze aanvulling, waardevol!
2 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ducato of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar