Na de koudestart en vooral ´s winters stottert de motor/stinkt naar benzine en slaat soms af bij het wegrijden.
Heb de volgende onderdelen reeds vernieuwd: bougie´s, bougiekabels, temperatuursensor inlaatspruitstuk, rotor en verdelerkap.Ook heb ik de vliegwielsensor met luchtpistool schoongeblazen.Vacuümslangen gecontroleerd van inlaatspruitstuk.Een paar schuifstekkers vernieuwd i.v.m. oxidatie en andere stekkers/verbindingen gecontroleerd. Het is mij opgevallen dat de bougie´s niet lang meegaan (sterk inbranden)
Af en toe bij warme motor lijkt het of hij even wegvalt....
Wat kan ik nog meer controleren doormeten en welke waarde´s horen hierbij??
Graag bruikbare tips!!
Geplaatst door karmannbert , lid sinds 15 jaar geleden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat ZX of stel zelf een nieuwe vraag.
Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.
7 Reacties
BenNeKe PRO, 15 jaar geleden
ik zou de BDP sensor vervangen
Groetjes Ben
markster PRO, 15 jaar geleden
ik zou eens kijken of t massa punt bij de accu niet gecorodeert is gewoon je min kabel volgen
karmannbert, 15 jaar geleden
Accu minkabel en aansluitingen op inlaatspruitstuk/schutboord zijn reeds door mij verbeterd of gecontroleerd.
BDP sensor zal de vliegwielsensor zijn??
karmannbert, 15 jaar geleden
De BDP sensor heb ik vernieuwd.
Het stotteren is minder geworden, maar met optrekken koude motor hapert deze nog steeds......
Gewoon gas geven met koude motor gaat wel goed.
Iemand nog een idee?
Dank U
markster PRO, 15 jaar geleden
misschien je lambdasonde
karmannbert, 15 jaar geleden
Vliegwiel/BDP sensor is reeds vernieuwd zonder resultaat.
Vanochtend wilde de auto niet aanslaan, relais leken te gaan piepen en klapperen.Na een aantal keer starten sloeg de motor aan.
Bij het aanzetten van de verlichting sloeg de motor weer af. Met gas erbij bleef deze lopen.Ook de radiozenders waren uit het geheugen gewist.
Toch was de accu tot op het laatst sterk genoeg om de krukas te laten draaien.
Wie weet raad.
jeroen pinda PRO, 15 jaar geleden
spannings verlies tussen alle verbruikers behalve de startmotor of massakabel motor die een te hooge spanningsval teweeg brengt tijdens het starten (hooge stroom)