Hoi,
Ik heb een Fiat Punto uit 1999. Deze heeft pas een keuring en grote beurt gehad (ongeveer een maand geleden).
Er is best veel aan gebeurd en kostte mij zo'n dikke 300 euro. Nu dient zich volgens mij een nieuw probleem aan.
Afgelopen vrijdag zag ik toen ik ongeveer een half uurtje met de auto had gereden dat de temperatuur bijna in het rood stond. De volgende dag heb ik de koelvloeistof gecheckt en deze stond erg laag en heb dit dus bijgevuld. Gebeurt het bijvullen hiervan normaal niet bij een keuring en grote beurt?
Nu de volgende dag ook de olie gepeilt en er zat volgens mij nog voldoende in, een man uit de straat keek mee en bevestigde dit. Wat mij wel op viel...de olie was licht van kleur (lichtbruin). Ik heb weer gereden en de temperatuur loopt nog steeds op. Ik zal morgenochtend nog een keer kijken bij een koude motor of er veel koelvloeistof uit is.
Klinkt dit als een dure reparatie? Wat zou het kunnen zijn? Koppakking, radiator of iets anders? Welk scenario het ook is zou dit in de grote beurt gezien moeten zijn? Dit is namelijk nog geen maand geleden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als er iets mis was geweest bij die grote beurt had de garehouder je dit echt wel vertelt en een lekke band na een grote beurt zeurt niemand over.
Wat kan de oorzaak zijn: een lekkage ergens,dit kan een garage controleren door druk op het koelstysteem te zetten,een lekke koppakiing heeft een garage ook testmateriaal voor en bij welke oorzaak dan ook,reken er op dat ook je thermoataat vaervangen moet worden.
Dat je olie lichtbruin van kleur is is het bewijs dat bij die beurt je olie ververst is.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar