Mijn Croma heeft een irritante tik in cilinder 2. Inmiddels is al veel geprobeerd, maar het lijkt niet te helpen.
- nieuwe nokkenas (bij oude was een flink putje bij cilinder 2)
- nieuwe verstuiver
- nieuwe kleppengeleiders
- revisie cilinderkop
- compressiemeting: in orde
- "rondheid" gemeten van cilinder: in orde
- zuiger en cilinder zien er prima uit
Het begint nu wel aardig in de papieren te lopen.. :-(
Als de motor koud wordt gestart, lijkt het soms even stil maar binnen een paar seconden stationair draaien, komt de tik erbij. In eerste instantie wat onregelmatig, maar na 5 a 10 seconden tikt het bij elke 'slag'.
Bij warme motor blijft het tikken.
Bij omwisselen van verstuivers blijft cilinder 2 tikken.
Bij geen signaal naar cilinder 2 is het tikken weg.
De auto heeft aardig gelopen: 340 dkm. Maar verder totaal geen problemen.
Ik zou het echt ontzettend waarderen als jullie suggesties konden doen om dit uit de wereld te helpen.
Alvast hartelijk dank!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Drijfstang/pistonpenlager speling.
Ik zal je suggestie doorspelen aan de garage, alvast bedankt!
9 jaar
Er was wat twijfel ,maar je suggestie werd 'zeer waarschijnlijk' gevonden. Omdat het erg veel arbeid zou kosten om de motor uit elkaar te halen op oek naar het euvel, ener een redelijk geprijsde tweedehands motor beschikbaar leek, ben ik voor de 'nieuwe' motor gegaan. Tot nu toe rijdt het weer prima.
Bedankt voor de hulp!
9 jaar
Oke , bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Croma of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar