WIj hebben een Croma 2.2 aut. uit 2006. Sinds kort slaat de auto slecht aan als hij smorgens (eigenlijk de eerste keer van de dag) gestart wordt.
We hebben de accu inmiddels vervangen want die was ook niet heel goed meer. Nu slaat de auto niet beter aan helaas, we kunnen het alleen vaker proberen.
Wanneer we starten moet je gas bijgeven en dan gaat het goed. je moet dan een paar seconden het gas er op houden, normaal toerental, en dan kan je weer los laten en loopt de motor prima.
Van de week dat het kouder was moest ik langer het toerental zelf hoger houden omdat deze, toen ik het pedaal na een paar seconden los liet, toen terug viel in toeren en uit viel.
Wanneer je gereden hebt met de auto en de motor uit zet en em dan een paar uur laat staan slaat de motor wel meteen aan. (zo lijkt het tot noch toe)
De auto is bij de garage geweest en die kon toen wij aankwamen geen storingen ontdekken. we hebben de auto daar neer gezet zodat deze koud uitgelezen kon worden.
De volgende dag een blij berichtje van de garage dat de luchtmassameter kapot is an dat deze moet worden vervangen á 250 euro.
Nu dacht ik, dat kan ik zelf wel. dus op internet een LMM besteld en er in gezet. Inderdaad 5 min werk. Auto had gelopen die dag dus starten en aanslaan, geen probleem.
Helaas de volgende dag, vanmorgen dus, de auto starten en weer niet goed aanslaan. :'(
Iemand een idee waar ik het moet zoeken?
(ik heb nu pas een beetje gelezen hier en daar en zo als ik het lees is een LMM niet eens voor het aanslaan? of lees ik dat verkeerd?)
thanks alvast!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Tijdens het ronddraaien van de motor op de startmotor word de LMM inderdaad niet gebruikt.
Het signaal is dan niet betrouwbaar en er wordt een vaste waarde aangenomen.
Vanaf het moment dat de motor aanslaat (en dus boven een bepaald toerental gaat draaien) wordt de LMM gebruikt.
Omdat je van de week toen het kouder was langer zelf het toerental hoog moest houden denk ik aan een slechte
koelvloeistof temperatuur sensor of een niet goed werkende stationair regeling.
Testen bij koude motor zal moeten uitwijzen wat het is, maar dan wel bij een andere garage.
Ik zou wel de originele LMM weer terug zetten, want het signaal van een via internet bestelde LMM kan behoorlijk afwijken van de originele LMM. Ik heb al afwijkingen gezien van 15%.
Zie je, jammer is dat dat de garage je dat laat geloven dan. Inderdaad een andere garage opzoeken, dit zijn dingen daar kan ik heel slecht tegen!!
Ik zag al dat een koelvloeistof temperatuurmeter meter niet heel duur is, die koop ik wel bij Brezan ofzo en dan kijken wat ie doet.
8 jaar
Wauw!! drie jaar later is het opgelost....... eindelijk bij een dealer geweest die het zo wist te fixen!!!
het bleek "gewoon"het gasklephuis te zijn wat ernstig vervuild was. Deze is helemaal schoongemaakt en het starten gaat weer helemaal goed :D :D
het lijkt ook wel of de auto nu ook lekkerder schakelt (automaat) soms als ik gas gaf trok hij heel snel op ofzo (moeilijk uit te leggen maar of je ineens veel gas geeft terwijl je gekker doet dan anders)
nou ja al met al, eind goed al goed en een thumbs up voor de fiat dealer in Aalsmeer
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Croma of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar