Ik kan privé interessant een Punto aanschaffen maar heb weinig ervaring met deze auto's.
Hij heeft nu ca 75000 km gereden en staat met een hevige olielekkage aan de distributiezijde en een tikkend geluid (hard). Het is lastig te horen waar het geluid exact vandaan komt, wordt niet echt hoorbaar luider bij het toenemen van het toerental. Volgens de andere dealer (ander merk) is er een krukas of nokkenas keerring lek, en wordt het tikken veroorzaakt door een klep met teveel speling en zou het met kleppen stellen opgelost moeten zijn.
Bij 72000 km is de distributieriem vernieuwd.
Klinkt de uitleg logisch of zou er meer aan de hand zijn, bv een kapotte nokkenas waardoor kleppen stellen maar een tijdelijke oplossing is? Of zou het tikken een gevolg zijn van de olielekkage, wellicht met te weinig olie gereden?
Graag jullie mening.
Groet, Sjors
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vele dichtingen kunnen gemakkelijk vervangen worden bij deze motor. Je kan bijna overal goed aan.
De kleppen regelen kan een oplossinge zijn voor het tikken.
nog nooit een versleten nokkenas meegemaakt bij een punto. Dit is inderdaat een makkelijke motor om aan te sleutelen. Dus als de prijs goed is ???
dit motorblok heeft hydrolische klepstelling
17 jaar
m
otor flush proberen,daarna hydrolic valve lifter (cleaner)
anders stoters vervangen
mvg.jerry
Deze motor heeft volgens mij geen hydraulische stoters maar de kleppen moeten gesteld worden met plaatjes. Het bleek dat 1 klepsteel dermate ver afgesleten was dat deze zoveel klepspeling veroorzaakte en daarom tikte.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar