Fiat Uno: Tweede type Fiat Uno 1.5 motor houdt in boven 3000 rpm

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.5 8v

Ik heb een tweede type Fiat Uno 1.5 8v waarvan de motor inhoudt boven de 3000 rpm bij vol gas.
Wanneer ik het gas halveer klimt de motor iets in toeren, maar veel verder komt hij niet.

Reeds vervangen:

-Bougies;
-Bougiekabels + bobinekabel;
-Brandstoffilter;
-Brandstofpomp;
-Digiplex;
-Luchtfilter (K&N vervangingsfilter);
-Olie + oliefilter;
-Verdeelkap + rotor.

Via de Fiat Uno Club al informatie ingewonnen, maar ik ben tot op heden niet dichter bij het probleem gekomen.

Wie kan mij verder op weg helpen??

Jeronimo1982

Geplaatst door Jeronimo1982 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Uno? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

speedgear2000 (0), 13 jaar geleden

(Ben geen expert), maar zou denken aan de Luchtmassameter, welke tussen de luchtinlaat en luchtfilter zit. Neem de dikke clickkabel los, start en rijdt opnieuw (loopt dan op noodprogramma). Is het nu beter, dan is de oorzaak gelijk bekend. In zo'n LMM zit meestal een zeer fijn snaartje wat de doorgaande luchthoeveelheid meet. Door bijv. het vet op sportluchtfilters wat vervolgens op dat snaartje aankoekt en verwarmt wordt, gaat het op den duur kapot.Div. keren gehad met Alfa's. Rijdt echter niet te lang door zonder vastgeclickte kabel, het benzineverbruik stijgt dan nogal.
Een LMM kost misschien zo'n E 50,- en is zelf makkelijk te monteren (clickkabel plus 2 schroefdraadringen). Je zou jouw LMM even kunnen verwisselen met een gelijkwaardige Punto om even te testen).

Jeronimo1982 (0), 13 jaar geleden

Willem,

Bedankt voor uw reactie.
Helaas heeft de Uno geen Luchtmassameter, dus dat kan het probleem niet zijn.

Gr.

Jeronimo1982 (0), 13 jaar geleden

Probleem opgelost!
Probleem was dat de vacuümslang die, van de magneetklep naar het gasklephuis loopt, los zat en zodoende valselucht aanzuigde.
Vacuümslang goed vast gemaakt en nu rijdt de auto zonder meer in te houden.

Einde!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Uno of stel zelf een nieuwe vraag.