👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Ik heb een tweede type Fiat Uno 1.5 8v waarvan de motor inhoudt boven de 3000 rpm bij vol gas.
Wanneer ik het gas halveer klimt de motor iets in toeren, maar veel verder komt hij niet.
Reeds vervangen:
-Bougies;
-Bougiekabels + bobinekabel;
-Brandstoffilter;
-Brandstofpomp;
-Digiplex;
-Luchtfilter (K&N vervangingsfilter);
-Olie + oliefilter;
-Verdeelkap + rotor.
Via de Fiat Uno Club al informatie ingewonnen, maar ik ben tot op heden niet dichter bij het probleem gekomen.
Wie kan mij verder op weg helpen??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
(Ben geen expert), maar zou denken aan de Luchtmassameter, welke tussen de luchtinlaat en luchtfilter zit. Neem de dikke clickkabel los, start en rijdt opnieuw (loopt dan op noodprogramma). Is het nu beter, dan is de oorzaak gelijk bekend. In zo'n LMM zit meestal een zeer fijn snaartje wat de doorgaande luchthoeveelheid meet. Door bijv. het vet op sportluchtfilters wat vervolgens op dat snaartje aankoekt en verwarmt wordt, gaat het op den duur kapot.Div. keren gehad met Alfa's. Rijdt echter niet te lang door zonder vastgeclickte kabel, het benzineverbruik stijgt dan nogal.
Een LMM kost misschien zo'n E 50,- en is zelf makkelijk te monteren (clickkabel plus 2 schroefdraadringen). Je zou jouw LMM even kunnen verwisselen met een gelijkwaardige Punto om even te testen).
Willem,
Bedankt voor uw reactie.
Helaas heeft de Uno geen Luchtmassameter, dus dat kan het probleem niet zijn.
Gr.
13 jaar
Probleem opgelost!
Probleem was dat de vacuümslang die, van de magneetklep naar het gasklephuis loopt, los zat en zodoende valselucht aanzuigde.
Vacuümslang goed vast gemaakt en nu rijdt de auto zonder meer in te houden.
Einde!!
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Uno of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar