close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Multipla: uitlaat bevroren boem.... "watergaatje" multipla 1999

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

Vandaag ging het starten moeilijk, en ndata mijn vrouw 3x het gas goed intrapte was het "kaboemmmmmm"
Na een blik onder de auto was de middendemper mooi opengesprongen.. een mooie explosie.

Nu was ik nog bezig met het varvangen van een middendemper van een Peugeot Expert.. Dus uitlaat1 net klaar hop. auto2 de loods in.. autlaat2 aan de beurt.

Bij demonteren achterdemper liep ik meteen tegen heel veel ijs aan in de pijp aan tussen midden en achter demper. Ook de achterdemper zat vol met ijs..

Nu las ik wat meer problemen op dit gebied bij de multipla. En ik kwam op dit forum 2 threads tegen die spreken over:

" boor een watergaatje a 2 a 2,5 mm. "

alleen heeft 1 iemand het over een gaatje voor de Kat. en de ander " laagste punt van demper"

Wie o Wie heeft de beste oplossing voor dit bekende multipla probleem.. Ik wil namelijk mijn nieuwe middendemper niet weer na een paar week moeten vervangen ;-)

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Arjen

Geplaatst door

arjene (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Op het laagste punt in je dempers , dus NIET in de kat , een klein gaatje ,max 2 mm , boren , bij een groter gaatje , geeft dit meestal een pruttelend geluid.
Ik boor hem meestal net naast de velsrand.

kaleido 1 6595
badge vip badge

11 jaar

"kaleido" bedankt voor je input. ik bedoelde niet in de Kat maar voor de kat maar vond het ook nogal vreemd.
Na nog even goed kijken blijkt het probleem in mijn geval in de achterdemper te zitten. water blijft daarin staan en ook minst koude stuk uitlaat natuurlijk.
Daar is alles opgevroren en dus pijp van midden naar achter ook dicht gevroren omdat achterdemper te vol met vocht zat.

Ik denk dat ik daar (achter demper) op laagste punt een gaatje ga maken..

Was wel duur vuurwerk zo in de straat.. :-) wat een knal.. een knal van 100,- euri+

arjene 0

11 jaar

Prima , niet te groot, anders 4 gas meting beinvloed.
Voor de kat heeft ook totaal geen zin , daar zit echt geen water , plus , als er nog een lambdasonde na zit , gaat je hele brandstof regeling de mist in.

kaleido 1 6595
badge vip badge

11 jaar

Ferrie, bedankt voor je input !

arjene 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Multipla of stel zelf een nieuwe vraag.