close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Bravo: vermogen probleem

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 19JTDM16v 150pk

IK zit al verschillende maanden met een abnormaal vermogen op m'n wagen en 'n dipje aan 2000 toeren. als men de computer aansloot tijdens het rijden zag je dat de luchtdruk aan 2000 toeren herviel waardoor het dipje.
Men heeft al de inlaatcollector(wegens roet) vervangen, de luchtdebietmeter, EGR klep, en de gasklepbehuizing. door dat laatst voel je het dipje quasi niet meer aan 2000 toeren, maar toch heeft de wagen niet het vermogen dat ie zou moeten hebben. je voelt dat hij pas echt begint te trekken vanaf 2700 toeren. Ik heb een dynotest afgenomen en daarop blijkt dat ik 165pk aan 3800 toeren heb en 345 Nm aan 3200. maar wel met een heel abnormale curve en aan 2000 toeren ontbreek ik wel 50Nm, ik heb er 265 terwijl ik er 305 moet hebben. Ik heb ook gemerkt dat als ik de gaspedaal drie kwart induw trekt ie beter dan als ik ze volledig induw. De wagen is nog onder waarborg maar de hoofdzetel heeft besloten van er geen kosten meer aan te doen want er zijn geen anomalien te bespeuren volgens hen. Men heeft me al voorgesteld om de turbo of de boordcomputer te vervangen maar wel telkens op mijn kosten. Als het effectief de programatie is laat ik hem liever herprogrammeren naar 180 pk, het zal me minder kosten. iemand enig idee?
Bedankt

Geplaatst door

the viet (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hier kun je de vermogentest bekijken

http://yfrog.com/jdvermogentestfiatbravo...

the viet 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Bravo of stel zelf een nieuwe vraag.