👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Wij hebben een Punto 1.3 JTD 2004 (nog maar orig.90.000km gereden!) binnen gekregen met een kleine voorschade. Na deze gerepareerd te hebben (slechts alleen bumperbalk, bumper, radiateur en intercooler kapot) is er vermogensverlies. De turbo lijkt geen vermogen meer te leveren. Pas bij hoger toeren (boven de 3200 tpm) trekt de auto ineens flink door! Luchtfilterhuis en leidingen zijn gecontroleerd,
Intercooler is origineel, maar inmiddels al gecontroleerd op dichtheid, verstopping.
EGR klep is compleet uit elkaar geweest en schoongemaakt.
Uitlaat is er onder vandaan geweest en de turbo is visueel gecontroleerd.
Bedrading is gecontroleerd, geen breuken of beschadigingen gezien.
Bij het losmaken van de stekker van de Luchtmassameter komt er geen foutcode, ook reageert de moter niet anders. Bij het losmaken van de slang welke loopt van de lm meter naar de turbo gaat wel direct het storingslampje branden en merk je verschil in lopen van de motor.
Moet de motor anders reageren bij het losmaken van de stekker van de LM meter? Weet iemand de waardes van de LM meter?
Wie kan ons helpen?!
Alvast bedankt,
Mark
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je de LMM afkoppelt, dan kan het zijn dat er geen verandering merkbaar is op stationair, wat met het rijden?
De motor ECU start na het afkoppelen een nood scenario op, het oplichten van het lampje kan wel even duren. LMM moet wel ingelezen worden!
Dirk
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar