hallo mensen
ik heb een vraagje wat moet je doen om de bak van het blok te splitsen
ik heb alle bouten los en nu lijkt het wel of hij aan de drukgroep blijft hangen
heeft iemand hier ervaring mee
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
je weet zeker dat je alle bouten loshebt ,kun je toevallig niet bij de boutjes komen van je drukgroep door een of ander inspectiegat op je bak,zo ja alle boutjes losdraaien en drukgroep en al meepakken
Bij een Peugeot boxer (dus waarschijnlijk ook bij ducato)
moet je met een trekker de pen er uit trekken waar de koppelingsgaffel om draait.
het druklager zit namelijk vast aan het drukgroep en kan kan niet los van koppelingsgaffel.Succes
gr roy
het gaat hier waarschijndelijk om een c530 bak met een treklager ipv een druklager
gaffel op de bak los maken waar de koppelings kabel cq cilinder aan vast zit
dan kunnen de vingers uit het treklager glijdden met demontage versnellingbak
met montage, lager uit springring van de diafragma losmaken en eerst monteren op versnellings bak
bak monteeren op motor en dan het treklager in de koppeling trekken tot hij borgt
He hallo ron
het systeem wat jij beschrijft ken ik ook hier moet je inderdaad de gaffel er af halen en dan kun je de bak er zo af halen.
Maar volgens mij is dit een ander systeem en moet de pen/as waar druklagervork om draait er uit. Hier is een speciale trekker voor.
Gr roy
alvast bedankt voor de info
ik ga het zo even uit proberen
thanx
mvg jarno
hallo jongens
het is gelukt 5 minuten
even de pen van de gaffel er uit en klaar
bedankt voor de reackties
mvg jarno
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ducato of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar