Hallo, de verwarming word niet erg warm .Na 20km blaast hij nog steeds niet erg warm.We hebben geen tempmeter op dash board ,dus ik weet niet hoe warm hij echt word.Heeft iemand een idee? Groet Rob
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Thermostaat defect. Deze (laten) vervangen.
Dank u voor het bericht ,maar ik wil dat zelf doen .Maar hoe doe ik dat ...Groet Rob
13 jaar
Vrij simpel: thermostaat zit met 2 schroeven vast. Die 2 los maken en de 3 slangen losmaken. Echter: er zijn 2 uitvoeringen. Het verschil zit in de diameter van de slangaansluitingen en de bevestiging van de temperatuursensor. ( 10 of 12 mm ). Dus eerst even kijken welke van toepassing is.
Na het verwijderen nieuwe pakking monteren en nieuwe thermostaat. Daarna koelwater bijvullen.
Een model kun je zien op www.hbase.nl , daarna je kentekennummer invullen en dan klikken in de linker rij op "koeling" .
en dan nog het volgende probleempje.Volgens mijn dochters kraakt hij als je schakeld van de 5 naar de 3 en van de 4 naar de 3 . Is ook zo. Of ik nu rustig schakel of gewoon soms wel, soms niet .Wat zou het probleem kunnen zijn ? groet ROb
13 jaar
Zal een synchromesh zijn die niet helemaal 100% meer is of de koppeling komt niet helemaal goed vrij. Is vaak op te lossen door de koppeling goed af te (laten) stellen of de olie in de versnellingbak te vervangen door een dunnere.
Dank u , we hebben de koppeling al wat meer vrije slag gegeven.Maar dat heeft niets uitgemaakt .Koppeling afstellen is dat dan hetzelfde ? en welke olie raad u aan? En wat betreft de synchromesh ring is dat te doen zelf ? groet Rob
13 jaar
Nu zal er vermoedelijk 80W90 olie in de bak zitten. Vervang het maar eens door ATF-olie ( Dexron ). En méér vrije slag geven komt het vrijkomen v/d koppeling niet ten goede. Iets vrije slag is oké maar niet te veel.
Een synchromesh vervangen is geen peuleschil. Daarvoor moet de bak er onderuit en helemaal open. Dat is echt vakwerk van een vakmonteur,
We beginnen maar met het makkelijkste .Kunnen we nog altijd verder .Bedankt voor de hulp en nog een fijn weekend. Groet Rob
13 jaar
Hoi,toch nog eens ff over de verwarming .Als de motor een tijdje(10 min) stationair heeft gelopen,dan worden beide slangen warm.Boven en onder.Zet ik de verwarning helemaal op warm en stand 3 aan dan blaast tie ff warme lucht en dat word stilaan minder warm.geef ik gas dan word hij warmer,laat ik gas los word hij weer minder.Duurt wel lang voordat hij in het begin warm word.Als ik in de slangen knijp,heb ik het idee dat er niets in zit. (misschien verbeelding).Normaal moet het koelwater toch reageren in het tankje ,als ik in de slangen knijp.Dan de ingaande slang naar de kachel word flink warm maar de uitgaande slang is de helft minder warm.Pfff.. De ventilator werkt wel die slaat na een tijdje aan. Nog enig idee? toch de thermostaat of iets anders? Groet Rob
13 jaar
Je verhaal klopt helemaal. Met een stationair draaiende motor is de waterverplaatsing gewoonweg te weinig om constant warme lucht te verkrijgen omdat domweg het koelwater te veel wordt afgekoeld door de ventilator.
Geef je gas, heb je een veel grotere waterdoorstroming. Simpel. Uiteraard is de uitgaande zijde ALTIJD kouder dan de ingaande.........Nu nog meer dus. Thermostaat dus vervangen.
ok , zal dat van de week doen.Ik laat u weten of het resultaat heeft gehad groet Rob uit Voerendaal
13 jaar
Ja hoor thermostaat stond helemaal open .Deze vervangen en nu word hij weer lekker warm. Sorry voor de late reactie groet rob
13 jaar
is het ook mogelijk om een klok erin te zetten met temp meter erop.Het is een young Gr Rob
13 jaar
Klokje is niet meer nodig omdat de auto verkocht is toch nog hartelijk dank .kan een slotje op
11 jaar
Klokje is niet meer nodig omdat de auto verkocht is toch nog hartelijk dank .kan een slotje op
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Cinquecento of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar