Auto komt binnen omdat in dashboard vermeld wordt Water in brandstoffilter. Maar er staan meerdere foutcodes in zoals oa P1443 bijmengingsysteemdiesel en P0031 ongedocumenteerd en P0003 brandstofhoeveelheidsregelaar.
In de carosseriecomputer 0117 water in diesel-niet gekarakteriseerd- op afstand.
Doe je het portier open dan gaat soms het acculampje gelijk branden (motor loopt niet dan) en soms komt er ook stop te staan. Verder komt er soms een oranje driehoekje te staan.
Auto start wel onmiddellijk, maar als je even accellereert slaat hij gas los gelijk af. Bij langzaam gasgeven komt hij wel op toeren,
Accuspanning volgens onze Snap-on tester varieert tussen 8 en 10 Volt met variaties naar kortstondig 20 Volt. Gaspedaalpositie blijft op nul staan evenals toeren. Op de accu gemeten heeft hij mooi 14 Volt.
Iemand suggesties of tips?
Heeft de motor ecu een constantte plus? Ik heb vrees ik geen goed schema want zie alleen een geschakelde plus op de ecu.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Probleem is opgelost.
De zekeringkast was de boosdoener. Ik had een schema via Autodata dat correct was. Daaruit bleek dat ik te weinig spanning had op o.a. de aansturing naar de computer nl. 9,5 Volt. Er bleef een relais zoemen en aangezien de zekeringkast niet uit elkaar is te halen moest de hele zekeringkast vervangen worden.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Scudo of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar