hallo beste lezers,,ik heb gehoord dat er in een ford USA,,merconV atf moet in de bak,,is daar een speciale reden voor of kan ik een alternatief gebruiken
ik hoorde ook dat de kopel omvormer ook leeg moet maar dan gaat er 11 liter olie in totaal bak en omvormer...
de merconV olie kost iets van 20 euro per liter en andere olie is de helft goedkoper
ik hoor het wel gr koos
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Welke andere olie?
In een automaat moet altijd ATF...(Automatic Transmission Fluid)
ATF is geen merk, maar een soort olie.
Mercon is gewoon een " productnaam" van Ford voor hun atf olie, bij gm noemen ze dit dexron, en de cijfer aanduiding duidt op de jaren waar het in gebruikt kan worden (heeft meer met het verlopen van patenten te maken volgens mij) maar kijk eens op de site van Kroon oil, http://www.kroon-oil.com/nl/producten/pr... daar staat wel een goed alternatief. de totale inhoud van het systeem is 11,7 liter bij deze bak, maar ik zou de koppelomvormer en de radiateur/koeler niet leeghalen, omdat je daar "speciaal" gereedschap voor nodig bent en bovendien nog eens een aantal liters extra atf. Dus een liter of 7 a 8 longlife atf en een nieuw filter halen, en dan hopen dat ie weer goed schakelt.
gr
Peco Power
kijk daar kan ik iets mee, mar wat jij zegt over alleen de bak nieuwe olie,tja weet je wat het is als je niet alles vernieuwd krijg je een mengsel van oude en nieuwe olie
maar ja als ik de verhalen begrijp die overal geschreven worden,is de grootste boosdoener bijna altijd de filter,,,het is meer een achtergeschoven kindje denk ik
omdat het best een klote klus is laten de meeste mensen het maar waaien ,van och hij doet het nog goed
maar ik wil er wel alles aan doen om de auto niet te verwaarlozen,,het is wel iets wat je bijna dagelijks nodig hebt...en als ik ergens een hekel aan heb is het een auto die niet goed rijd
14 jaar
Dan rijdt je er een jaartje mee en ververs je de zaak weer, dan heb je de meeste oude troep er wel uit, bovendien , de atf is longlife oftewel niet nodig om te verversen, maar filter gaat toch dichtzitten, dus dan kan wat frisse atf ook geen kwaad.
gr
Peco power
oke thnx ,,ik hoorde en las dat je er ook nieuwe veren en magneet in moet doen,,,zitten die bij die pakking kit inbegrepen........?
14 jaar
Magneet ligt onderin de carterpan, zit meestal een handjevol slijpsel op, een erg dikke handvol, geeft te denken en veren?? je gaat de olie verversen en het filter van de bak, je gaat hem toch niet reviseren?? Of heb ik nou al zolang geen Ford bak meer open gehad dat ik het niet meer weet?
gr
Peco Power
nee sorry je begrijpt me verkeerd den ik...dat is me een keer vertelt van die veren en magneet,,,,,ik dacht dat het erbij hoorde..
ik ga maandag olie en filter halen ,,en ff kijken of ik de brug kan regelen ,dan laat ik het wel weten wat de uitkomst is
nog bedankt voor de tips...
gr koos
14 jaar
Koos, je hoeft niet te citeren...schrijf gewoon je antwoord en klik op verzenden.
mvg,
moderator.
[quote=Mercury].... veren?? ....
gr
Peco Power[/quote]
Misschien is hij een keer over een kip gereden. Maar serieus, dat is misschien alleen bij oudere niet-elektronische automaten zo? Persoonlijk zou ik de olie nemen die er origineel in hoort, maar het kan best zijn dat er een goede vervanger voor is. Vervang dan wel het filter ook mee.
Transmissie olie kan bij normaal gebruik heel lang mee gaan (dacht zelfs dat het bij Jeep nooit hoefde, al geloof ik dat bijna niet), bij een zwaar trekkende auto minder lang. Op al die jaren dat de olie meegaat maakt de prijs dan weinig uit.
Mvg,
Jvr
www.chryslersaratoga.tk
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford USA Thunderbird of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar