Ford USA F150 2000: backfire en onregelmatig lopen vooral bij acceleren

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: triton v8

Hoi,

ik heb hier een ford f150 (kan niet selecteren in lijst maargoed) die slecht loopt. Vooral op gas bij acceleren loopt ie heel slecht tussen 1500 en 2000 toeren.Bij belaste motor merk je dit, onbelast niet. Ik twijfel of er een complete cilinderbank mee stopt dan of 2 cil. Wanneer je probeert kick-down te pakken geeft ie zelfs back-fire. Diagnose van andere garage was bobine. Bobine,bougies en bougiekabels reeds v.v. De pick-up heeft 230.000 km gelopen waarvan 130.000 op gas. Op sommige momenten hoor je de lpi injectoren normaal tikken en spontaan gaan ze heel snel/onregelmatig tikken. Heeft iemand een suggestie van het probleem en hoe je de injectoren van de lpi kunt testen. Hebben lpi-installaties vaker dit probleem? Heeft iemand schema's van de lpi-installatie met stuurstromen e.d. Het merk van de lpi-installatie is: canilli?? of brc??
Mijn motto is altijd: op gas moet je koken maar ik wil deze auto toch proberen weer goed te krijgen

vw4

Geplaatst door vw4 (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford USA F150? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

LunaChick (0) PRO, 17 jaar geleden

hee dat ie backfire geeft en vooral met acceleren heeft 9 van 10x te maken met een onstekingsprobleem
ik zou eerst ff je ontstekingstijdstip afstellen en over lpg dat mogen geloof ik enkel gediplomatiseerde lui
doen maar dat weet ik niet 100 procent zeker, wat je wel kan doen is kijken of de spanning goed is op de injectoren dat kan je opzoeken via internet hoeveel het zou zijn.. Laat ff weten als je wat meer weet
ben wel benieuwd

groeten michelle

wouter12337 (0), 17 jaar geleden

Heb je de nieuwe bougies nauwer gezet dan de spec's voorschrijven? Dit is bij de twee laatste mondeo's die ik heb gereden de oplossing geweest. Ik heb tweederde (ik weet de puntafstand niet meer precies) van het voorschrift aangehouden voià.

Groeten Wouter

sjonnieboy (0) PRO, 17 jaar geleden

zit er vialle in of een ander lpg systeem

victor (0), 17 jaar geleden

ik had ooit een sierra met veel backfire en alles gedaan met de ontsteking en als ik van een afrit snelweg kwam met gaspedaal los dan met acceleren stoterde hij erg en klapte behoorlijk
km stand was toen 250000 op lpg ouderwetse instalatie
heb mn carterontluchting uit mn luchtfilter gehaald en was over toen
ook met de motor want het was dus teveel carterdamp
heb slang verlengt en onder in de kokerbalk gelegt heb daarna nog jaren gereden
ps zomaar een idee ff proberen
groeten victor

tom (0), 17 jaar geleden

Vreemd, een lpi installatie spuit het gas direct in de cylinder.
Dan kan je toch geen backfire meer hebben, in het spruitstuk zit dan geen brandbaar mengsel maar enkel lucht.

Zover ik weet ontstaat backfire door bougies die te ruim staan. hij heeft dan tijdens de compressieslag geen ontbranding gehad en op het moment dat de inlaatklep weer open gaat komt er wel een ontbranding. Deze slat dan je spruitstuk in.
Bij mij kan ik dat ditrect zien aan het losslaan (uit elkaar getrokken) luchttoevoerslag. deze schiet van het spruitstuk los.

Bij mijn escort 1.8 moet ik ze op 0.9 mm afstellen. Als ik dit niet doe heb ik ook de bovenomschreven problemen.

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Zou die al die 3 maanden nog steeds in de werkplaats staan?!

tom (0), 17 jaar geleden

Heb je gelijk in Sytze.
Had ik niet op gelet maar ook niet erg.
Zelf kijk ik ook wel eens in oude ondewerpen om oplossingen te vinden zonder meteen een nieuwe vraag te stellen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford USA F150 of stel zelf een nieuwe vraag.