Ford USA Mustang 1965: Ford Mustang '65 laadt te hoog,denk ik

Bouwjaar: 1965

De pinker pinkt te traag omdat batt-spanning onder de 12,3 v zakt bij stationair draaien.Onbelast laadt de generator toch 13,8 v.
Bij even plaatsen van een 1 week oude batt hebben we stationair 14,4 v.Bij hoger toerental,pinken en lichten meten we 15,2 v.Bij stationair,pinken en lichten stijgt de volt tot 15,8 v..
Het is Autolite alternator met regulator.Er zijn daar 2 witte draden bij met een even groot kabeloog zodat men ze evtl verkeerd zou plaatsen.Veld denk ik.
http://imageshack.us/photo/my-images/706...

claxon

Geplaatst door claxon (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford USA Mustang? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

driver3 (0), 12 jaar geleden

Je hebt je spannings regelaar denk ik stuk .deze regeld je spaning terug .Hij zit als je voor je auto staat aan de rechterkant naast de radiateur .je kunt deze eens open maken kan zijn dat een van de 2 relays blijft hangen .zou deze niet meer proberen te redden en een nieuwe erin zetten dan is je probleem op gelost vermoet ik .kosten ongeveer 40 euro .mocht je wat adressen willen hebben waar je er een kan kopen mail me maar even .
Niet meer telang proberen ermee want er gaat je meer stuk dan lief is .spreek uit ervaring :) .
vaak gaan ook aan de onderkant van de spannings regelaar de weerstanden stuk .dat kun je alleen maar zien en meten als je hem even eraf haalt .

http://imageshack.us/photo/my-images/339...

claxon (0), 12 jaar geleden

Ik kreeg nieuws van Bosch dat regulator en alternator ok zijn.Mss zwarte stekker van regulator met slecht kontakt erin.Ik heb de laadspanning zien twijfelen bij lichten en pinkers opzetten.
Er zit een (5 j oude)gelbatt in en die was vrij vlug geladen met de lader(cellen droog denk ik).10 sec belasten met een Varta tester gaf gele zone iplv groene.Blijft wel hangen daar tijdens test.
Er werd nog gemeld dat er mogelijk teveel verbruik is bij het pinken
Mijn gedacht is;cel stuk ,starten doet hij nochthans goed.Persoonlijk zou ik gaan voor een natte loodaccu

driver3 (0), 12 jaar geleden

Ja maar wat hebben zij dan nu gemeten de spannings regelaar in de alternator .of je regelar die in de motor ruimte zit ?. bij mijn weten als een accu stuk is cellen droog heeft staan kan hij nooit meer spanning gaan geven dan zou hij eerder over leden zijn en dan moet je dan ook meten .gegarandeert onder de 12 volt .als je achter op de alternator meet dan zal je iets van 15... volt meten dit zou je op je accu niet meer moeten meten .zonder lichten aan iets van 13.8 volt .als je dan wat gas geeft zou deze niet meer dan 14 volt mogen aan geven .alles er boven kan er voor zorgen dat u lampen en noem maar op stuk kunnen gaan .dan kan er nog en probleem zijn met u Massa aan sluitingen .loop deze eens even goed na de massa van de accu naar karosorie en van de motor naar de karosorie .als deze slecht zijn kunt u hele rare dingen beleven .

Die accu maakt opzich niet veel meer uit tegen woordig gel is natuurlijk onderhouds vrij maar ja stuk is stuk .een natte is nog wel eens te reanimeren :) .
Neem anders een even kontackt op met de mustanggarage in zolder .
http://www.mustanggarage.be/ Hij kan je wel advies geven is alleen erg duur in onder delen :) .

U kunt zich ook altijd even bij ons op de site aan melden http://www.dmff.nl/
even een voor stel ronden en dan vragen maar :) ,hier zitten heel veel mensen die ook de kennes hebben en lief hebben zijn van de mustang .

claxon (0), 12 jaar geleden

Die externe regulator heb ik ook meegegeven.Wat me doet nadenken is, waar is de massakabel van motor naar chassis.Ik ben al onderaan gaan zien en vind niks.Tenzij er bovenaan de automaat een massastrip zit.(onzichtbaar).Naar motor zie ik maar 1 massadraad gaan.
Ik ga je link eens bezoeken.

claxon (0), 12 jaar geleden

De fout zat in de multistekker van de regulator.Ik heb die 4 kontakten opgeschuurd met een sleutelvijltje en dicht geknepen met een tang.Die stekker voelde aan dat hij goed zat bij het plaatsen.Je moet bijna de draden doorknippen om overgangsweerstand vast te stellen.
De alternator heeft daardoor 2 X bij Bosch geweest en goed bevonden.
De laadspanning is nu korrect,ook bij alle verbruikers aan.Spijtig dat ik hem een nwe batt laten kopen heb.

driver3 (0), 12 jaar geleden

Goed dat het is opgelost .stekkers en dergelijken zijn iss ook vaak de boos doener ik heb al mijn stekkers daarom juist vervangen door nieuwe .
tja een accu is nooit weg zou de oude op een druppel lader zetten voor een andere .

Suc6

claxon (0), 12 jaar geleden

Nu gaat het laadlampje soms aan.Normaal kun je kabelschoenen ontgrendelen uit de stekker.Solderen maar dan .Door warmte zou de sterkte van de kabelschoen minder worden.
Omdat de storing "soms" is het weer L en R wat wrikken,trekken aan draad en stekkers.
Een lampje/draad hangen en zien of het flikkert.

driver3 (0), 12 jaar geleden

Hoe zit het met de massa kabels dan heb je die al es nagelopen of vervangen .Dat lampje gaat niet voor niets branden .en als de draadboom van de dynamo niet goed is zou ik zeggen vervangen die handel voor je brand krijgt .ook de stekkers .is maar een kleinigheid maar wel belangrijk !!

claxon (0), 12 jaar geleden

Zaterdag gaan we het zorgvuldig bekijken.Er was sprake van gas geven en toen ging het lampje uit.De alternator heeft enkel op een testbank gestaan.Eerst zien we de bedrading goed na.Een nwe massastrip hangt aan het schutbord naar automaatpeilstok.
De stekker aan regulator was de oorzaak,daar starten we dan terug.

claxon (0), 12 jaar geleden

Het draadje van veld zat vast aan de alternator.Het bevestigingspunt zelf stond niet 100 °/. vast.
Het kabeloog zit dan zogezegd geklemd tussen de 2 moeren.
Alle verdachte verbndingen hebben we vernieuwd of gesoldeerd.Laden doet hij nu,zonder morren!
FEEDBACK

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford USA Mustang of stel zelf een nieuwe vraag.