close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford USA Windstar: Stationair schudden windstar 2000 3.0 v6..carterventilatie klep?

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3000 v6

Hallo,

Weer een probleem na een rit van 100 km perfect rijden gaat de auto plotseling moeilijk rijden, stationair staat de auto hevig te schudden.
Dit alles zoals dit hele apperaat weer eens plotseling?
Help!

Bedankt voor alle info tot nu toe, heb er even een foto van gemaakt.

http://www.wixler.com/uploads/b/24/c13f8...

De stappenmotor is dus dat zilveren ding en die anderen zwarte? (map...?).

Ben nog niet aan de stappenmotor toegekomen aangezien mn vaatwasser kapot ging...pfff.

Heb gehoort dat je de stappenmotor kunt testen dmv de stekker er lopend uit te trekken. Bij mij slaat de auto dan af....is dat een teken?

Verder probeer ik nu e.e.a. uit te sluiten....

Vervuild luchtfilter? kan dat de stappenmotor plotseling ontregelen..denk het niet he?

Verder staat er duidelijk op de stappenmoter ..do not clean inside...ben dus een beetje huiverig voor de reinigingsactie (stel hij is wel ok).

Wil er vanavond aan werken...suggesties tot die tijd welkom.

Online
Rapporteren |

Geplaatst door

sandbeek (385)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik denk eerder aan het stappenmotortje, zit bovenop het blok, zit een stekkertje aan.

Mercury 0
badge

16 jaar

Bovenop het blok heb ik gekeken dat zilveren doosje of moet ik kijken naar dat gedeelte dat van lichtfilter naar motorblok gaat? Moet ik daar dan iets schoonmaken. Bij voorbaat veel dank.....

sandbeek 385

16 jaar

http://leckemby.net/windstar/windstar02....
http://leckemby.net/windstar/windstar01....
probeer dit eens, stappenmotortje stuur ik je ook nog wel een plaatje van, maar kan alleen in z'n geheel vervangen worden

Mercury 0
badge

16 jaar

Dus in eerste instantie stappenmotor verwijderen, Schoonmaken met kruip olie.....maar op het onderdeel staat juist niet schoonmaken?

Trouwens super info Mercury!

sandbeek 385

16 jaar

Niet afstellen staat er op, want dat kan niet namelijk. Stuk is ie wss toch al dus dan kun je altijd proberen om 'm schoon te maken. baat het niet dan schaadt het niet.
ik stuur je ff een e-mail met een goed adres redelijk bij jou in de buurt, miss dat het verstandig is om die ff te bellen, het is 35km bij je vandaan, maar zijn heel geschikt

Mercury 0
badge

16 jaar

Hallo,

Bedankt voor alle info tot nu toe, heb er even een foto van gemaakt.

http://www.wixler.com/uploads/b/24/c13f8...

De stappenmotor is dus dat zilveren ding en die anderen zwarte? (map...?).

Ben nog niet aan de stappenmotor toegekomen aangezien mn vaatwasser kapot ging...pfff.

Heb gehoort dat je de stappenmotor kunt testen dmv de stekker er lopend uit te trekken. Bij mij slaat de auto dan af....is dat een teken?

Verder probeer ik nu e.e.a. uit te sluiten....

Vervuild luchtfilter? kan dat de stappenmotor plotseling ontregelen..denk het niet he?

Verder staat er duidelijk op de stappenmoter ..do not clean inside...ben dus een beetje huiverig voor de reinigingsactie (stel hij is wel ok).

Wil er vanavond aan werken...suggesties tot die tijd welkom.

sandbeek 385

16 jaar

We gaan verder met het schudden probleem:

Heb de stappenmotor gereinigd en niet met remmenreiniger zoals vaak gezegd wordt. Kan namelijk niet omdat er kunstof in het onderdeel zit, dus doe dat niet. Gebruik iets van kruipolie/wd40 ed.

Alles terug gezet auto loop wat beter maar schud nog wat.

Toeren bij koude motor bij start 1300 en na een paar seconden 1200 en stabiel draaiend. Auto schudt alleen constant wat.....luchtfilter is ook vervuild zag ik.....zou dat kunnen helpen?


Alle 6 pitten draaien rustig.

Suggesties?

sandbeek 385

16 jaar

1200 toeren stationair is veel te hoog voor een v6, wat draait ie warm en stationair? Heb je alle vacuumslangen gecontroleerd en even dichtgeknepen om te kijken of dat verschil maakt? 1 lek vacuumslangetje geeft vaak veel ellende.
gr
Peco Power

Mercury 0
badge

16 jaar

Waar zitten deze slangen....

We komen er wel -)

sandbeek 385

16 jaar

Vacuumslangen zijn dunne zwarte slangen, zitten overal op en aan, aan je cruisecontrol, aan je kachelkleppen, aan je inlaatspruitstuk aan je luchtfilter etc etc.
't is effe zoeken, maar probeer ze gewoon ff dicht te knijpen met een punttang en luister dan of de auto anders loopt. Loopt ie beter, dan deze slang checken op lekkage (vaak miniscule droogte scheurtjes). en dan vervangen of afpluggen.
suc6
Peco

Mercury 0
badge

16 jaar

http://autorepair.about.com/library/imag...

Schema ford windstar 2000 .....dit is het toch het schema voor vacuum slangen?

sandbeek 385

16 jaar

Heb nog even zitten denken maar de ellende van dat rare lopen begon nadat ik voor het eerst flink gas gaf.....dus misschien door de druk idd een vacuum lekje.....slagen zijn her en der wel droog

sandbeek 385

16 jaar

Mercury nogmaals bedankt!

sandbeek 385

16 jaar

Je hebt het goede schema, ellende na een keer goed gasgeven, kan vacuum zijn, 1 ding onthouden: amerikanen zijn lage toeren koppel monsters, geen hoge toeren pk bakbeesten, Ook je bak (axod metric) zal veel gasgeven niet leuk vinden, ik heb ze gezien die na revisie binnen 5000km de bak al weer stuk hadden, gewoon kwestie van een loden rechtervoet. Gewoon rustig aan meedoen, rustig warm rijden (zeker 10 km) en dan pas wat gekker gaan doen maar probeer gewoon onder de 3500 toeren te blijven, dan gaan ze jaren mee.
Ik hoor het wel
mazzel
Peco

Mercury 0
badge

16 jaar

Mee eens doe ik ook altijd , heb dit ding net...geef een keer gas en ellende....de bak is trouwens vervangen (nieuw).

sandbeek 385

16 jaar

Ik realiseer me nu ook dat de auto 's ochtends afsloeg als ik (nagenoeg) stilstond afsloeg of dreigde af te slaan...motor liep verder gewoon netjes....zou daar een relatie in kunnen zitten....vacuum slang stuurbekrachtiging......?

sandbeek 385

16 jaar

eerder de rembekrachtiger, check de plug (1weg klep ) in de rembekrachtigingspot eens

Mercury 0
badge

16 jaar

Vanavond weer wezen prutsen...vacuum slangen lijken ok....
wat gebeurde er....auto liep 1200 touren met een koude motor , ben toen een stukje gaan rijden...auto had iets te weinig power aangezien het aanzetten van de aanjager bij het kruispunt al bijna genoeg was om hem te laten afslaan. Ben toen weeer terug gegaan en heb de auto nog even laten lopen..na 3 minuten ging de auto netjes 900 toeren lopen....

Wat nog wel opvalt is als ik gas geef de auto even op 1300 toeren bijft hangen en dan vervolgens in slow motion naar de 900 zakt....lijkt me toch de stappenmotor. nog een keer schoonmaken?

sandbeek 385

16 jaar

(check de plug (1weg klep ) in de rembekrachtigingspot )..maar hij remt heel goed....of is dat een domme opmerking?

Hoe check ik die klep?

sandbeek 385

16 jaar

trek hem maar uit de rempot, (eerst even laten lopen) als je hem er dan uittrekt en je hoort gesis, dan is ie goed, zit het daar niet in
Ik denk dat je het beste gewoon ff naar den dolder rijdt en ze daar ff laat luisteren/kijken, Stappenmotortje hebben zij wel, vervangen en kijken wat ie dan doet.

Mercury 0
badge

16 jaar

Nieuwe ontdekking. Ben eens met een zaklamp achter de motor gaan kijken. Wel een gepruts maar daar zag ik dat er een slang met ''gas ..' erop naar een zwart rond ding ging (lag los maar zit normaal ergens gemonteerd weet je waar?)....daar zat nog een dikkere slang op die vervolgens ook weer wegliep (stond ook 'gas...' op). Daarop zat ook een heel dun slangetje (wit met een zwart hoesje erom heen. Dit super dunne slangetje was los geschoten.....Heb het er nu opgeduwd....merk nog geen verschil maar misschien als ik er morgen even mee ga rijden. Heb jij een idee wat dat voor slangetje was?

Wordt vervolgd.....

sandbeek 385

16 jaar

geen idee, en de yanken hebben de gewoonte om dit soort dingen gewoon zo ergens op het blok te mikken dus dat zal ook wel zo zijn met jouw klepje, wss is het een terugvoerslang van brandstofdampen oid ivm de missieeisen, kan het zo niet voor de geest halen, maar miss dat nu je vacuum beter wordt ik hoor het wel
mazzel
peco power

Mercury 0
badge

16 jaar

He peco power begin een beetje te wennen aan die amerikaanse slag. Heb er even goed ondergelegen.
Stappenmotor werkt heb alles schoon gemaakt met caburateur reiniger en dat nerk ik echt.
Er is echt iets nog niet goed en dat is de stuurbekrachtiger. Die werkt wel maar in de bocht als ik naar links stuur voelt hij raar aan en maakt dan geluid. Rechts helemaal geen probleem. Heb speciaal niet geremd maar dan kruip hij toch wat lager in de toeren. Vacuum slang stuurbekrachtiger....

Het stationair verkeerd lopen in de 'P' stand is helemaal weg.

Tot mails....tot dusver heb je wel heel veel gelijk moet ik zeggen!

sandbeek 385

16 jaar

Nou het probleem is duidelijk niet de stappenmotor maar de compressie...*** dus. Linker cylinder achterin geen geen compressie. Dat terwijl een jaar geleden door de vorige eigenaar een koprevisie is uitgevoerd ruim een jaar geleden en 20.000 km terug. Ik heb echt alleen ellende met dit ding.
En de goedkoopste mogelijkheid nu? Gaat dat kosten?
Adresje in de buurt van Amersfoort/Ede

sandbeek 385

16 jaar

Weet je dit zeker, achterste cilinders zijn wat moeilijk bereikbaar, een beetje scheef houden en je meet niks, hoeveel is het verschil met de andere 5 . geen kromme stoter, losgelopen tuimelaar oid? adressen heb ik je al eens gemaild, bunschoten of den dolder.
suc6
Peco Power

Mercury 0
badge

16 jaar

Ik weet niets zeker een garage die de apk deed heeft de compressie gemeten en die was 0.....volgens de montuer....inderdaad moeilijk bij te komen. Gekke is wel dat hij idd staionair beter is gaan lopen dan 2 weken geleden en dat is toch ook vreemd? Die tuimelaar waar zit die?

sandbeek 385

16 jaar

http://knowhow.windstar-club.de/index.ph...

De windstar 1999-2000 hebben een probleem met de afstelling. Hierdoor brand eerst de klep van de 3e cylinder dor etc etc. Nou zou je denken dat ze dat hebben opgelost na de rivisie, nee dus problemen beginnen weer.

Ik hoor ook een sissend geluid als ik de auto start en dan gelijk weer afzet, also hij ergens z'n druk kwijt moet. Weet niet of dat ermee te maken heeft.

Ben er doodziek van...hij mag direct weg .

sandbeek 385

16 jaar

Sissend geluid is weglekkend vacuum, dit eerst checken, klep weg na 20000km lijkt me heeeel eeergg sterk.. Ik ga ff denken wie er bij jou in de buurt verstand van hebben.
je hoort van me
Peco Power

Mercury 0
badge

16 jaar

Sissend geluid kwam van de airco hadden ze bij de apk aangezet....was even een zijspoor. Het is de klep als je er voor staat links achter, geloof bij Ford nummer 1. Heb de bougie kabel eraf gehaald en inderdaad geen verschil. Het was de dag dat hij ermee kapte ook warm weer zoals in de link gezegd wordt. Maar inderdaad 20000 in een jaar daaaaaag koprevisie.

sandbeek 385

16 jaar

Auto wordt nu op 5 cylinders naar Polen gereden en komt nooit meer terug.....wat een drama kwaliteit......

Bedankt voor alle hulp!

sandbeek 385

16 jaar

okay, jammer voor je dat je d´r geen plezier van gehad hebt, in elk geval bedankt voor het terugmelden
tot de volende keer

groeten
Peco Power

Mercury 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford USA Windstar of stel zelf een nieuwe vraag.