close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford USA Aerostar 2000: Windstar Stroomverlies 15 Ampere

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: V6 3.0 L Windstar

Ik heb een USA Ford Windstar die zwaar stroom "lekt"

Ik haal nu iedere keer de min pool eraf en dan blijft de 100 Ampere accu vol

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

En hoe kan ik dit stapsgewijs uitsluiten.

Wat ik eerst ga testen is mijn dynamo deze laadt correct stroom maar wat ik heb vernomen kan deze ook erg grof stroom lekken.

Dan de constante stroom bij de trekhaak aansluiting.

Dan de Radio.

HELP HILFE

Geplaatst door

longhans (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ga eerst eens na wat je hebt gedaan aan de auto voor ie stroom ging lekken.
Nieuwe radio ingebouwd?, trekhaak gemonteerd?

De dynamo kan een doorgeslagen diode in het gelijkrichtblok hebben en ook stroom doorlaten zo.
Verder eerst zien waar de stroom lekt, zekeringen trekken en zien waar die stroom in welk circuit loopt.


Dan weet je in ieder geval welk deel van de auto je moet zoeken.

Cor

Cor1822 0
badge

17 jaar

Ik heb alleen een radio ingebouwd en dit met een standaard stekkerblok.

Maar kan deze dan 15 ampere wegtrekken en zou de radio,die er al 3 weken inzit, dit
dan niet eerder gedaan hebben.

longhans 0

17 jaar

By the way bednakt voor je reactie

longhans 0

17 jaar

Controleer om te beginnen het electrisch aansluitblok bij de trekhaak op corrosie losse draden etc.

Als de radio voordat je stroomverlies al zat ingebouwd en je na de inbouw eerst geen probleem had met stroomverlies is die uit te sluiten.

Dan blijft een circuit over van de auto zelf.
Om dit te testen is er meestal maar een oplossing, trek de zekeringen een voor een en meet of er een bij is welke na het trekken van die zekering dan geen stroomverlies meer geeft, dan weet je in welk circuit de stroom loopt.

Op je box van de zekeringen staat wel wat die zekering beschermt, anders wel in je instructie boekje.

Mocht geen van de zekeringen lekstroom doorgeven, dan is de dynamo aan de beurt, in het gelijkrichtblok zitten stevige diodes die de wisselstroom gelijkrichten, gevolgd door de spanningsregelaar.

Een van deze diodes kan stuk zijn, waardoor de dynamo nog wel gedeeltelijk zal laden, maar bij een verkeerde stand wel een lekstroom geeft.

Soms blijft een relais plakken, achterruit verwarming, etc, maar dat vindt je terug met het trekken van de zekeringen en dan meten wat voor stroom er loopt.

Succes,
Cor

Cor1822 0
badge

17 jaar

Het is wel zo, kwam ik van de week achter dat mijn instaplampen van de achterdeur gaan branden als ik de achterruitverwarming aanzet. Echter deze functioneren verder normaal.

longhans 0

17 jaar

Normaal hoort dat niet zo te zijn, denkelijk of een slecht massacontact in een van de 2 schakelingen, of een andere bedradingsfout.

Gewoon alles uitzeten en dan de zekeringen trekken tot je een vindt waarbij dan de lekstroom ophoudt.
De accu niet te ver laten ontladen, daar houden ze niet van, dus hou dar rekening mee.

Cor

Cor1822 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford USA Aerostar of stel zelf een nieuwe vraag.