De bestuurster klaagt over regelmatig afslaan bij koude motor in stadsverkeer situaties. Wij kunnen dit echter niet ervaren. In het storingsgeheugen staan geen fouten opgeslagen. Wie heeft nog een tip voor ons. Bij voorbaat dank.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Andere dynamo met minder vermogen monteren,en de voorverwarming van de koelvloeistof uitschakelen door het relais te demonteren.
Is een TSB van bij de Dealer.
Niels
Hallo Niels,
Zover ik gelezen heb gaat deze TSB over het uitschakelen van het extra verwarmingselement van de kachel. Of is er ook nog een TSB over de verwarmingsstiften in de waterslang? Wanneer deze auto hier niet mee uitgerust is gaat dit niet helpen.
Het probleem komt me bekend voor van de eerste series waar geen goede software in de pcm zat waardoor de motor uitgeschakeld werd als het stationair toerental te laag werd om trillen en beschadigingen door het trillen bij dit lage toerental te vookomen.
Persoonlijk zou ik eerst eens kijken of er geen nieuwe software beschikbaar is voor de PCM.
Groet
Remo
Hoi remo,
Jij bedoelt TSB 112/2003 denk ik?
Maar die bedoel ik niet(ik kan hem thuis niet vinden op de oude TIS cd)
Er is ook een TSB voor het afslaan.Je moet een andere dynamo monteren(ik meen van 150A naar 80A,maar weet ik niet zeker meer),en dan de relais van de gloeispiralen van het koelsysteem verwijderen.
Oorzaak van het afslaan was,dat de dynamo teveel stroom wegtrok,door het voorgloeien van het opwarm systeem,en dus de motor afsloeg.
Modificatie uitgevoerd,zoals hierboven beschreven,en nooit geen klacht weer gehad van de klant.
Maar kalibreren zou evt. eerst kunnen,maar word toch afgeraden,als je een andere oorzaak kan vinden.
Niels
Hallo Niels
De TSB waar ik op doel is 67 van 2004, de TSB over gloeispiralen kan ik nergens vinden, welke is dit?
Remo
We hebben het relais v.h. koelsysteem er uit gehaald. De computer is opnieuw geprogrammeerd en er bleek compressielekkage (koud) te zijn via een v.d. verstuivers.
Het probleem is over. Maar wat van deze 3 de oorzaak was weten we eigenlijk niet.
Het probleem deed zich weer voor. Er was weer een verstuiverafdichting lek.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar