close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Fiësta 1.8D: Startproblemen (opgelost)

Bouwjaar: 1998

Beste forumleden,

Ik zit met een vervelend probleem dat nog steeds niet opgelost kon worden :'( Vriend van me heeft me dit forum aangeraden, en wil het daarom hier eens proberen! Alvast bedankt.

Omschrijving van het probleem:
-----------------------------------------
Mijn wagen heeft een enorm startprobleem, en dit is zowel het geval bij een koude motor als bij een warme motor (vb 10min dat de wagen stilstaat).
Ook de buitentemperatuur heeft weinig invloed, hoewel het bij vorst veel moeilijker lukt.
Ook het aantal maal voorverwarmen (geen directe inspuiting) heeft weinig invloed, maar 2x is toch een must (5x zal vb niet beter gaan).
Je hoort het relais wel klikken, en de startmotor slaat wel aan, maar de motor wil precies niet aanslaan (men oude batterij trok ik volledig leeg en nog startte de wagen niet). Wanneer ie uiteindelijk aanslaat, komt er een enorme (wit - grijs) rookwolk uit de uitlaat.
Bij sommige momenten (vooral als het koud is) ben ik verplicht het gaspedaal in te drukken, of de motor valt direct weer stil.
Wanneer ik dan uiteindelijk vertrek met de wagen (in eerste tot +/-30km/h en dan schakelen naar tweede) gaat de wagen bijzonder stotteren en tegenpruttelen. Wanneer de motor wat warmer is, gaat het stotteren wel weg...
Overigens heeft de wagen altijd zéér weinig vermogen --> ik moet vaak het gaspedaal volledig indrukken om vooruit te komen en de wagen reageert hier zéér traag op.

De gloeibougies zijn reeds vervangen, ondertussen ook al een zwaardere batterij erin (welke het nog niet heeft laten afweten, ook niet tijdens vorst).

Is er hier iemand die mij uit mijn lijden kan verlossen, want ik ben het eignelijk allemaal een beetje beu (heb al gemerkt dat er hier ervaren mensen aanwezig zijn)?????

Alvast hartelijk bedankt voor het lezen en de eventuele reply's!

Geplaatst door

f0rd (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb je ook gecontroleerd of er wel een spanning op de gloeibougies komen??
Je kan er wel nieuwe in zetten maar doen ze het eigenlijk wel?
wit-grijs is vaak onverbrande brandstof.

Postie 0
badge

19 jaar

ikzelf heb de gloeibougies niet vervangen, heb het laten doen door iemand (autotechnieker) die daar veel beter van op de hoogte is (ikzelf ken er niks van).
deze persoon dacht dat er 1 (of meerdere) van de gloeibougies stuk was, maar dit was niet het geval.
eigenlijk was er niks mis met die vorige gloeibougies waarbij ik ook hetzelfde probleem had, maar die vorige gloeibougies waren net iets te kort (deze bleken zelfs van een VW Golf te zijn!!!)

f0rd 0

19 jaar

zo te horen zit het probleem in je brandstofpomp,heb hier namelijk een escort met een dergelijk probleem

marcie 0

19 jaar

Ik denk ook dat het de branstof is! Staat de inspuittijd goed? bradstoffilter verstopt? luchtfilter?

peter8765 0
badge

19 jaar

brandstofpomp, is dat de pomp die de brandstof vanuit de tank naar voren pompt?
en wat kan er dan fout zijn aan deze pomp (afdichting, terugslag, ...)?
hoe kan je controleren of de inspuittijd correct ingesteld staat?
(heb gehoord dat de inspuittijd niet echt belangrijk is bij een niet directe inspuiting, dus zou dit dan kunnen?)
luchtfilter is in ieder geval nog proper, brandstoffilter is al vervangen geweest, zonder resultaat!

hartelijk bedankt voor de huidige reply's, ik hoop dat er nog meerdere uit de bus zullen komen...

f0rd 0

19 jaar

Ik denk niet dat het de brandstofpomp is.
Het kan een paar dingen zijn.Kan ook zijn dat de distributie niet op tijd staat.
Maar ik hou het bij de gloeiers, anders krijg je nooit een grijs-witte pluim, dit is onverbrande diesel.
Kan ook zijn dat je startmotor niet helemaal fris meer is zodaqt het start toerental te laag is en dat ie veel moeite heeft met aanslaan, maar als ie dan een keer loopt mag ie niet meer afslaan.

Postie 0
badge

19 jaar

startmotor is al reeds vervangen geweest (ooit), maar volgens vele zou dit niet het probleem zijn, omdat je dat 'hoort' als je startmotor niet sterk genoeg is...

de gloeiers (gloeibougies dus?), die zijn reeds vervangen geweest hoor, wat zou er dan verkeerd kunnen aan zijn?
en wat bedoel je met de distributie die niet goed staat?

ben echt leek hoor! tnx alvast mannen...

f0rd 0

19 jaar

Ik heb net even geluisterd naar je opname,de start snelheid is erg laag zou de startmotor kunnen zijn.
Kijk ook eens naar de massa aansluitingen met name die bij de het vliegwielhuis/versnellingsbak.
Je kunt ook eens spanningsverlies in de min meten(tussen min accu en op het motorblok)kijk dan eens wat de voltmeter aan geeft tijdens starten.

Hans

Hans4037 0
badge

19 jaar

een kameraad heeft eens alle leidingen uitgemeten, omdat ie ook dacht dat er ergens een (spannings)verlies op zat, maar het blijkt van niet --> geen te hoge weerstand op de massa door eventuele corrosie!
nu wat misschien ook nuttig kan zijn om te vermelden is dat de wagen wel ONMIDDELLIJK start als je via de luchtingang (net na de luchtfilter leiding losgeschroefd) een zéér vluchtig gas inspuit (de motor was toen wel niet volledig in koude toestand)

f0rd 0

19 jaar

Is de compressie al eens gemeten,wat is de kilometerstand?
Te lage compressie kan ook bij warme motor zorgen voor slecht starten.
Als er veel onderdruk in het carter komt door slechte zuigers/veren dan stikt de motor als het ware in zijn eigen carterdampen.

Hans

Hans4037 0
badge

19 jaar

kilometerstand: bijna 80000km.
de compressie wou ik eens laten nameten in erkend (belgische) ford-garage, maar die vertelde me dat de inspuitpomp volledig uit elkaar moest gehaald worden enzoverder... heb het maar gelaten dan, want zou een dure kost geweest zijn.
iemand vertelde me ook om de compressie (vuldruk) te laten nameten, zou kwartiertje werk zijn in de garage!
vind het wel raar dat ze in deze garage dat niet kunnen.

alvast bedankt hans voor de hulp, alsook de andere.

f0rd 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.