close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Escort: 1.8 diesel start niet meer

Bouwjaar: 1988

Mijn escort wil plots niet meer starten. Het was al niet te prachtig maar na twee keer gloeien was de auto na een paar seconden draaiende.
Maar omdat ik een paar weken niet mogelijk was om te rijden met de auto, heb ik die niet meer gestart. En nu ik wou hem nog eens starten, geeft de auto geen kik meer.
De auto demareert wel, maar hij rookt niet. Ik zou denken dat er zelfs geen ontbranding is, dus geen diesel. Maar de auto is draaiende weg gezet. En als ik bij ontluchtingpomp kijk heb ik mazout.

Kan er mij iemand zeggen welke mogelijkheden ik allemaal kan uit proberen?
Ook vroeg ik mij af, bij de dieselpomp kan je de relanti regelen maar ik herrinner mij datik wat zitten draaien heb aan de andere vijs ook. Toen dacht ik dat dit nog een twede regeling moest zijn (relanti). Zou dit in verband kunnen staan met het niet meer starten?

Dank bij voorbaat,
Thijs

Geplaatst door

Noxious (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Geen touw aan vast te knopen.....

Beunhaas 1085
badge vip badge

19 jaar

Inderdaad; mazout, demareert, relanti, vijs, ik snap er ook niks van.

TesT 0
badge

19 jaar

mazout is diesel, demareert is starten, relanti is stationair (traagloop) en vijs is schroef. Succes verder...:-)

RoelV 0
badge

19 jaar

En Roel is tolk.

Hans

Hans4037 0
badge

19 jaar

lijkt op een slechte accu, die nu te leeg is om het starttoerental te halen --> probeer eens te starten met startkabels.

sjaak10918 0
badge

19 jaar

hehehehe, ja iemand moet het doen he...:-)

RoelV 0
badge

19 jaar

Ow sorry. Ik ben gewoon die woorden te gebruiken, zonder te weten dat jullie die niet zouden kunnen kennen :p

Maar batterij is zeker goed, ik zet er automatisch twee aan elkaar als ik van vooraf weet dat de auto slecht zal starten.

Ik heb gistern dus wat zitten zoeken hier op deze site, heb iemand gevonden die ongeveer zelfde beschreef als ik. En daar lag de schuld aan het contactje die de diesel :p afsluit. Gistern eruitgehaalt. Maar dan begaf de twede batterij ook. Dus vandaag ga ik nog eens proberen. Maar ik denk dat ik nog geen diesel ga hebben :(

Ga eens proberen, zoniet weer alle inspuiters losdraaien en zien of ik daar iets heb.

Maar ik weet nog altijd niet waarvoor die tweede "schroef" voor dient :s

Hmmz, ik moet echt opletten om niet in dialect te typen. Gewoontes é ;)

Noxious 0

19 jaar

probeer is te starten en dan remmenreiniger in het in laat spruitstuk te spuiten

dirk2276 0
badge

19 jaar

Wel, na wat experimenteren heb ik zeker genoeg diesel, ma toch start de auto niet :|

Wat kan er nu nog mis zijn?

Noxious 0

19 jaar

meestal staat er op de pomp een vijs om het relanti toerental te regelen en de maximum toerental van de motor. ik weet nu wel niet goed welke pomp het is. maar als er mazout uit de injectoren komt moet de motor toch roken hoor. heb je al geprobeert om te starten met gas geven? controleer ook even je gloeibougies. anders moet je wel tot 30 sec starten voor de motor aanslaagt. en kijk ook of de lucht filter niet te vuil is. je moet echt is kijken welke rook uit de uitlaat komt.

groetjes en veel succes

je5222 0

19 jaar

Als je wel diesel hebt maar geen rook kan het zijn dat de injectoren niet inspuiten. Of, mischien heel simpel, de uitlaat zit dicht.

sjaak10918 0
badge

19 jaar

Stopklep blijft hangen

RPC 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.