Ford Escort: 2x gloeien

Bouwjaar: 1999

Beste

Bij koude motor (1.8TD 90pk) moet ik 2x voorgloeien opdat de motor direct zou starten. Mijn broer rijdt ook af en toe met deze wagen en vergeet telkens van 2x voor te gloeien. Ik denk dat dit op termijn de levensduur van mijn accu gaat verkorten. Daarom had ik dit probleem graag opgelost. Dus, wat moet ik vervangen opdat er effectief maar 1 keer moet gegloeid worden? Het gloeirelais? Zo ja, waar zit dat precies? Of moet ik toch maar nieuwe gloeibougies kopen?

Bedankt voor jullie reacties

Fredo

Geplaatst door Fredo (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Escort? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

jabijl (0), 19 jaar geleden

-gloeibougies vervangen (indien deze slecht functioneren. kun je bij garage laten controleren), of
- klepspeling controleren en zo nogid bijstellen (dat was er bij mijn peugeot 406 de oorzaak van dat ik 2x ipv 1x moest gloeien)

succes

Fredo (0), 19 jaar geleden

Het is een DOHC, en ze hebben mij altijd gezegd dat de klepspeling bij zulke motoren niet meer gecontroleerd moet worden.
Gloeibougies zijn nog niet zo lang geleden vervangen...
Toch bedankt voor je snelle reactie

Niels8175 (0) PRO, 19 jaar geleden

Nee,het is geen DOHC,de diesel is gewoon een OHC,en de kleppen moeten wel degelijk bij elke grote beurt gesteld worden!

Laat dat dus ff nakijken.

Niels

Fredo (0), 19 jaar geleden

idd OHC, sorry.
En die startproblemen komen door de klepspeling? Vreemd. Zal er alleszins eens naar laten kijken en dan laat ik nog iets weten. Bedankt Jabijl en Niels

Niels8175 (0) PRO, 19 jaar geleden

Nou,nee,ik denk ook niet dat dat veel uitmaakt.
De forddiesels zijn toch al slechte koudstarters!

Je kan proberen een terugslagklepje in de aanvoerleiding van de brandstof te plaatsen.

Niels

MartijnGR (0) PRO, 19 jaar geleden

Het gloeilampje op het dashboard wil bij sommige auto al veel eerder uitgaan dan dat ze ook daadwerkelijk stoppen met gloeien, dus nadat het lampje uitgaat nog een paar flinkte tellen wachten en dan starten.
Ook ff kijken naar je retourleidingen want als deze een heel klein beetje lekken stroom de diesel terug door de lucht die erin komt.

Het stellen van de kleppen zou kunnen helpen, een diesel moet het immers bij een koude start van gloeien en compressie hebben.

Fredo (0), 19 jaar geleden

Op het eerste zicht dus niet veel aan te doen. Zal alleszins de klepspeling laten controleren, de retourleiding controleren op lekkage en een terugslagklepje in de aanvoerleiding plaatsen.
Alleszins hartelijk bedankt mensen. Nu weet ik wat meer. Compressie is volgens mij nog oké, want warmstarten doet ie perfect (zelfs zonder gloeien)

Frederik

SOULGID (0), 19 jaar geleden

hoi, heb een zelfde ford van 97 en heb hetzelfde probleem, als het echt koud wordt , onder 0, moet ik zelfs driemaal starten. Ga nu accu vervangen, want stond plat deze week en is van 10/99. VOlgens sommige zou het ook iets te maken kunnen hebben met een startmotor, maar vindt dit raar, want als ik hem startte met startkabels (van een zelfde type ford) startte hij direct.... kga ook de gloeibougies eens vervangen, eenmaal gedraaid nooit geen problemen om te starten. Oh ja, je hoort hem aanslaan, maar valt weer stil... k**** ford

Fredo (0), 19 jaar geleden

Idd Tom, onder 0 graden, 3 maal voorgloeien. Lijkt echt wel een probleem te zijn van die Fordjes. Als de accu iets uithaalt, laat je me dan iets weten? Bedankt
Frederik

MartijnGR (0) PRO, 19 jaar geleden

beter 1x lang gloeien dan 3x kort... lijkt mij... als het lampje uitgaat gloeit hij meestal nog20 sec door.

SOULGID (0), 19 jaar geleden

hoi, sorry voor het lange wachten van antwoord, batterij en vervangen en startte al stukken beter. Natuurlijk, bij de koude van de afgelopen weken soms tweemaal. laat hem nu ook altijd ietsje langer voorgloeien (niet direct starten als lampje uit is)

Fredo (0), 19 jaar geleden

Serieus? Dan ga ik ook mijn batterij vervangen. Het enige wat ik me afvraag of het niet aan de generator ligt. Deze geeft namelijk 13,5V als ik me goed herinner. Moet dat niet 14V zijn?
Frederik

SOULGID (0), 19 jaar geleden

probber het misschien eerst eens met een redelijk nieuwe batterij van iemand anders, dan weet je het direct en ben je niet onnodig op kosten gejaagd. En van dat volt percentage, daar ben ik niet echt thuis in, sorry, veel geluk verder. En bij mijn zoektocht is me toch opgevallen dat de escort reeks vanaf 97 het nogal moeilijk heeft met starten.

Fredo (0), 19 jaar geleden

Ja, idd Tom, dat heb ik ook al geregeld gehoord dat die escortjes moeilijk starten. Maar je hebt gelijk, eerst eens proberen met een redelijk nieuwe batterij en dan zien we wel. Bedankt alleszins. Frederik

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.