close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Ford escort clipper: Aanjager

Bouwjaar: 1996

Mijn aanjager doet helemaal niks meer, dit was al een keer eerder gebeurd en een dag later deed hij het spontaan weer, maar nu doet hij helemaal niks meer. De airco werkt ook niet maar dan kan logies zijn omdat de aanjager moet draaien.
Ik heb wel spanning vanaf de zekering naar de schakelaar.
Ik heb al een paar keer de opmerking gehad dat het aan de zekering kast ligt, maar dan zou het dus betekenen dat de draden die weer van de schakelaar naar de aanjager toe ook weer via de zekering kast lopen. Ik heb zelf het idee dat het aan de weerstanden ligt, maar ik zou niet weten waar die zitten.
Wie kan mij helpen? Schema's zouden ook welkom zijn.

Geplaatst door

H.Terpstra3911 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

de weerstand zit onder de motorkap boven op de aanjager motor(onder kunststof afdekplaat)
zekerinkast problemen lijkt inderdaad logisch probeer eens met een zelf gezekerde draad een plus signaal op de zekering van de aanjager te zetten..hiermee kun je eenvodig een voedings probleem uitsluiten. het grote probleem met zekeringkasten is vaak dat er wel spanning in gaat maar niet meer uitkomt..

Denk ook aan de zekeringkast.

Demonteer de schakelaar eens,en zet dan spanning op de middelste zwart/rode draad.Dan moet je aanjager weer draaien.
Als je spanning op de zekering zet,dan heb je ook kans dat het er niet meer uit komt.
Als het je weerstand zou zijn,dan moet ie op de hoogste stand wel draaien,dus je schakelaar krijgt geen spanning.:)

Dan is het gewoon een kwestie van een nieuwe geschakelde(15+) draad trekken,of zekeringkast vervangen.

Succes!

Niels

Niels8175 0
badge

19 jaar

Bedankt voor de reacties.
Ik ben, voordat ik alles ga los halen onder de motorkap, eerst nog eens gaan meten op de stekker van de schakelaar omdat ik eerder 12V had gemeten, deze stond er nu nog op totdat ik de aanjager inschakel dan valt de 12V weg, dus toch de zekering kast, dacht ik.
Nu wilde ik dus een nieuwe draad trekken van de zekering kast naar de schakelaar, maar kon deze daar zo niet plaatsen, dus heb ik alle zering er uit gehaald, nadat ik eerst een foto gemaakt heb van waar de zekeringen zaten en heb daarna de front plaat van de zekering kast verwijderd. Wat me toen direct op viel was dat er 2 soldeerpunten op de print loslagen, dus deze opnieuw gesoldeerd en daarna was het probleem opgelost, gelukkig.

mooi geluk gehad, een overbrugging is vaak een uitstel van executie, maar repareren blijkt in dit geval succesvol..
(kast vervangen kan altijd nog)

mijn vriendin had met haar escort net hetzelfde probleem. Ik had me rot gezocht achter de oorzaak want de ene dag werkte hij wel, de andere dag weer niet. De garage wist ook geen raad en heeft een overbrugging gemaakt in de zekeringkast.

0wim0 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.