Mijn escort heeft de laatste tijd de kuren. Afslaan voor het stoplicht en schokken (inhouden) bij gas geven. Soms wil die ook niet meer hoger in toeren bij indrukken van gas, en is de auto stilzetten en even wachten en herstarten (met het gaspedaal volledig ingedrukt) de enige oplossing.
In het luchtfilter zat nogal wat (behoorlijk veel) mayonaise-achtige smurry dat uit de carterontluchting is gekomen. Na dit een paar keer schoongemaakt te hebben (dagelijks) is het luchtfilter elke dag weer smerig met deze smurry. Ik heb het oliepeil gecheckt en deze zit boven de max, dus dit zou een oorzaak kunnen zijn. Ik heb gisterenavond de carterontluchting omgeleid naar een bakje dat de smurry kan opvangen.
Vanmorgen naar het werk (18 km) reed de auto al een stuk beter, maar hij schokt nog steeds tussen de 1500 en 2500 toeren. Duurt het even voordat al het vuil weg is, of zou de auto al direct weer goed moeten rijden.
Heeft iemand nog andere ideen van een mogelijk oorzaak/oplossing?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Klein beetje olie te veel mag geen kwaad kunnen.
Maar als je een flink stuk snelweg pakt en even flink intrapt dan komt de vervuiling er wel uit.
Willem
graag een complete motor omschrijving a.u.b.
(injectie, cilindr inhoud,type motor)
Sorry het is een moter met carborateur, vier cilinders, 1.6 met in de 80 pk. Type motor weet ik niet precies volgens mij iets van HCF. Vandaag schokt de moter nog steeds bij gas geven tussen de 1500 en 2500 toeren. Als de moter nog koud is schokt de moter niet.
19 jaar
Het zou ook een lekke koppakking kunnen zijn hoorde ik, maar bij warme moter bubbelt de koelvloeistof niet. Dus ik neem aan dat ik dit kan uitsluiten?
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar