close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Focus: Aansluiting dynamo

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800 Zetec

Hallo,

Ik ben op zoek naar een schema/uitleg over de bedrading naar de dynamo, het gaat hier om de 3 polige stekker met rode blauwe en grijze draad.

Ik heb enkele dagen geleden mijn dynamo vervangen. Nieuw exemplaar laad weer maar te veel vind ik. soms met laadspanning van 15 Volt. Stroom is ok. ik heb de bedrading getracht terug te volgen (met name blauw en grijs) deze lopen volgens richting box rechts onder in de koets. Hier zit echter een zeer vervelende metalen behuizing om de stekker die ik er niet af krijg. Voor ik er de slijptol in zet zou ik graag willen weten of die draden daar daadwerkelijk heen lopen en wat grijs en blauw doen. Ik zit zelf in de heftrucks, ben geen leek maar ook geen ford expert. Wie kan mij helpen?

Geplaatst door

Bas Kempers (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

wat probeer je hiermee te bereiken dan ?
Als de laadspanning te hoog is dan is waarschijnlijk de regelaar in de dynamo stuk.
Dik 14 volt is acceptabel mits deze dan niet hoger word.
14.2 / 14.5 enz is normaal.
Heb je gemeten op de polen ?
Wat geeft de accu zonder draaiende motor?

C.Jonker 0
badge

13 jaar

Ford gebruikt "Smart Charging". Daarbij kan het voltage zomaar oplopen naar 14,8 volt.
Zie: http://www.petercoopercarrepairs.co.uk/f...

oldford 0
badge

13 jaar

15 v is acceptabel
is de accu nog wel oke?
hoe lager de accu spanning des te meer gaat de dynamo laden.

fordmannetje 0
badge

13 jaar

kijk weer wat geleerd, ik lees ook dat er geen loodaccu's worden toegepast.
Ik heb ze vaak genoeg in een focus geplaatst was dit dan fout ?

C.Jonker 0
badge

13 jaar

Ja moet een zilver/calcium accu in.

Postie 0
badge

13 jaar

Ik heb geen zin in een gassende accu, en ik weet dat de huidige dynamo's de accu spanning als referentie nemen om te laden. vervelende is dat ik niet weet wat welke draad doet.
Enige wat ik wel net lees van "Oldford" is dat er waarschijnlijk al 10 jaar een verkeerde accu in staat. Maar goed morgen op de zaak eerst maar eens even onder belasting testen.

Bas Kempers 0
badge

13 jaar

[quote=oldford]Ford gebruikt "Smart Charging". Daarbij kan het voltage zomaar oplopen naar 14,8 volt.
Zie: http://www.petercoopercarrepairs.co.uk/f...[/quote]
Deze auto heeft idd een smart-charge systeem. Niks aan de hand dus.
Laden met pieken van 15 v is ok.
Niks aan doen. Laadcircuit is goed.

Gr fred

kombikart 0

13 jaar

[quote=kombikart][quote=oldford]Ford gebruikt "Smart Charging". Daarbij kan het voltage zomaar oplopen naar 14,8 volt.
Zie: http://www.petercoopercarrepairs.co.uk/f...[/quote]
Deze auto heeft idd een smart-charge systeem. Niks aan de hand dus.
Laden met pieken van 15 v is ok.
Niks aan doen. Laadcircuit is goed.

Gr fred[/quote]
Enig idee hoe de bedrading loopt, ben ik mischien vergeten te vertellen, af en toe komt het batterijlampje opzetten in het dashboard bij een prachtig ladende dynamo. Motor aan en uit en lampje is ook weer uit.

Bas Kempers 0
badge

13 jaar

[quote=Bas Kempers][quote=kombikart][quote=oldford]Ford gebruikt "Smart Charging". Daarbij kan het voltage zomaar oplopen naar 14,8 volt.
Zie: http://www.petercoopercarrepairs.co.uk/f...[/quote]
Deze auto heeft idd een smart-charge systeem. Niks aan de hand dus.
Laden met pieken van 15 v is ok.
Niks aan doen. Laadcircuit is goed.

Gr fred[/quote]
Enig idee hoe de bedrading loopt, ben ik mischien vergeten te vertellen, af en toe komt het batterijlampje opzetten in het dashboard bij een prachtig ladende dynamo. Motor aan en uit en lampje is ook weer uit.[/quote]
Sorry, staat in de link van oldford ;-)

Bas Kempers 0
badge

13 jaar

Uiteindelijk bleek de blauwe draad halverwege een draadbreuk te hebben, af en toe wel en geen contact. Dank voor al uw feedback

Bas Kempers 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.