Ford Focus: Houd in (stottert) 3e 2000RPM 3500RPM

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hallo,

Ik heb hier een Ford Focus 1.6 staan. Welke in zijn 3e versnelling zo tussen de 2000RPM en 3000RPM begint te happeren als je door trekt.

Nu heb ik al bij diversen draadjes mee gelezen maar niets wat in mij geval uitkomst bood.

Storings geheugen is helemaal leeg (geen Fout codes)
Ik heb de Bougies vervangen voor nieuwe.
Ik heb de kabel in gespoten met water en de bobine ook om te kijken of deze kapot (vonk overslag) zou hebben.
Ook heb ik de slang van de MAPF sensonr na gekeken.
Lucht massa meter heeft dit type niet.


Wie weet er nog een oplossing??

jertam

Geplaatst door jertam (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Begin eens met het uitlezen van de Long Term Fuel Trim.
Als die veel afwijkt van 0%, dan weet je dat er een mengsel probleem is.

Wat voor signaal geven je lambdasondes? Stationair, op toeren en tijdens het probleem?

arjankempeneers (0) PRO, 12 jaar geleden

Bougiekabels vervangen. Heb het al 2 maal achter elkaar gehad. Had ook geen foutcodes en zelfde klachten.

jertam (0), 12 jaar geleden

Kleine update.

Ook de bobine heb ik reeds vervangen (in opdracht van de klant) ook dit geen verschil.

DexterXL (0), 12 jaar geleden

Kijk eens in de ruimte naast de bougies, dus even 1 kabel eruit, zit daar toevallig
vocht in?
Vaak lekt er water via de ruitensproeikopjes op de bougiedoppen, dan llopt het
water zo die ruimte in, dit geeft dan vonkoverslag/doorslag, dus vermogensverlies
en hikken/stotteren/inhouden.
Als daar te lang mee is door gereden, dan rotten je vriesdoppen eruit, dus dan zou je nu
de boel waterdicht hebben, maar toch dezelfde klachten......
Met wat kunst en vliegwerk kan je daar een Volvo afdekplaat overheen plaatsen, Ford
leverd deze niet...maar advisserd ze wel

jertam (0), 12 jaar geleden

Hallo DexterXL

Ik heb ook de bougies vervangen. En ja het klopt dat de ruimte vol met vocht stond.
Ik heb die toe droog geblazen en de gaatjes gelijk dicht gemaakt waar je inderdaad en kap of iets dergelijks op zou kunnen bevestigen.

Heden morgen was ook de klant weer terug bij mij. Hij gaf aan dat hij het afgelopen weekend naar Belgie geweest te zijn met de auto.
Op toeren reed hij prima.
Maar nu schijnt (Hij was op de fiets) dat hij stationair niet helemaal zuiver te lopen..

Dus nu dit weer.

Ik was ook opzoek naar het brandstof filter maar kon deze niet vinden. Nog even contact gehad met de Ford dealer en die gaf aan rechts naast de brandstof tank. Maar hier was geen filter te vinden.

Weet iemand misschien waar ik die kan vinden (het is een focus break)

DexterXL (0), 12 jaar geleden

Als ik het goed heb zit de filter in de tank.
En houd die bougie ruimte goed in de gaten, die vriesdoppen rotten vaak door
zodra hij met regelmaat vol water staat.
Misschien dat de bobine toch defect is geweest, dan is er door gereden met als gevolg
dat de kat. defect of beschadigd is.
Zie ook mijn topic iets verder naar beneden in de lijst (Fiesta code p0420)
daar staan meetwaardes in om te kijken of je kat nog goed werkt.....met dank aan de poster!!

jertam (0), 12 jaar geleden

DexterXL

Maar jij had een foutcode als ik me niet vergis.
Ik heb niet eens een foutcode. Helemaal niets. Nou woensdag komt hij weer even langs
dan kijken we weer verder. Ik zal in ieder geval wel even jou topic uit draaien om die metingen te controleren.
Niet geschoten is altijd mis toch

jopiekees (0) PRO, 12 jaar geleden

Ik begrijp uit je verhaal dat je de bougiekabels nog niet hebt vernieuwd. Dit is denk ik wel handig, zeker ook omdat ze nat zijn geweest. Je hebt kans dat de kabels doorslaan bij de doppen op de bougies. Als daar door vocht eenmaal een geleidend koolstofbaantje is getrokken kun je dat niet meer oplossen, dan moet je echt tot vernieuwen overgaan. Brandstoffilter lijkt mij niet het probleem want hij doet het op toeren toch goed? Stationair heeft de pomp het het gemakkelijkst, een eventueel verstopt brandstoffilter zul je het eerst merken op hogere snelheid en zware belasting.

suc7

jertam (0), 12 jaar geleden

@ Jopiekees

Klopt inderdaad dat ik de bougie kabels nog niet vervangen heb.
Wel heb ik deze met draaiende motor zowel stationair als op toeren nat gespoten met de planten spuit. Maar daar nog geen vonk overslag gezien of gehoord.

Het brandstoffilter heeft niet zo zeer betrekking op dit probleem maar meer op de service beurt die gedaan is aan de auto. En toen tevergeefs gezocht is naar het filter.
Woensdag zal ik eens kijken met een setje nieuwe bougie kabels.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.