Ford Mondeo Wagon 2010: Accu leeg auto start niet met nieuwe accu, zekering?

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: AOBC, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 107

Goed onderhouden Mondeo 140.000 km staat een tijd stil, accu overleden. Geprobeerd te starten met startkabels maar auto slaat niet aan (liep als een zonnetje).

Nieuwe accu erin gezet maar start nog steeds niet draait wel rond. Ondertussen foutcodes P0607 en P2110 door het vele starten.

Foutcodes gewist en een paar keer gestart geen codes meer.

Valt er iets te resetten of naar een specifieke zekering te kijken? Misschien gesprongen zekering ondanks correct gebruik?

sandbeek

Geplaatst door sandbeek , lid sinds 15 jaar geleden

45 Reacties

kaleido 1 PRO, 1 maand geleden

Hoor je de benzinepomp draaien als je hem op contact zet ?
Heb je vonk ?
Zoals je zegt controleer de zekeringen ook bij de accu .
Startonderbreker gaat er wel af ?

sandbeek, 1 maand geleden

Benzinepomp hoor je, motor draait rond maar slaat niet aan. 2 Sleutels geprobeerd ivm transponder probleem.

Je bedoelt de zekeringen naast de accu?

Maar zijn er specifieke zekeringen?

sandbeek, 1 maand geleden

Voordat de accu compleet dood was was het starten lopen, moet echt komen van die 100% lege accu icm evt startkabels. Bougies ed zijn allemaal prima.

kaleido 1 PRO, 1 maand geleden

Een lege accu en dan aansluiten van accukabels kan veel narigheid veroorzaken door piekspanning.
Zekeringen al gecontroleerd ?

kaleido 1 PRO, 1 maand geleden

Heb je gecontroleerd of er brandstof ingespoten wordt en de bougies vonken ?

sandbeek, 1 maand geleden

Zekeringen ga ik morgen checken. Waar is het beste om te beginnen?
Onder de motorkap, dashboard kastje?

kaleido 1 PRO, 1 maand geleden

Gewoon allemaal , multimeter erbij en je piept ze even door , 2 tellen werk.

    Klopt, wordt vervolgd Kaleido. Thx tot dusver. - sandbeek, 1 maand geleden

sandbeek, 1 maand geleden

Zekeringen zijn helaas goed...

sandbeek, 1 maand geleden

Zelf denk ik dat de startonderbreker erop blijft zitten omdat de accu helemaal leeg was. Is de startonderbreker te resetten?

kaleido 1 PRO, 1 maand geleden

Met dealer apparatuur is uit te lezen wat er mis gaat ,

sandbeek, 1 maand geleden

Daar was ik liever weggebleven dat is nogal een eindje rijden. Het is echt heel apart een super onderhouden mondeo, lege accu over en uit.

sandbeek, 1 maand geleden

Mocht iemand dit euvel herkennen, gooi maar over de schutting.

kaleido 1 PRO, 1 maand geleden

Met alle electronika wordt het niet beter , nu je een goede accu er in hebt , heb je de minklem er al weer eens af gehad en even los gelaten en daarna weer gemonteerd ?

sandbeek, 1 maand geleden

Ja min is eraf geweest, een half uur.

Heino4267, 1 maand geleden

Volgende stap is kijken of je ontsteking werkt als je probeert te starten. En ruikt de uitlaat naar benzine direct na de startpogingen?

kaleido 1 PRO, 1 maand geleden

Dat heb ik 2 dagen geleden ook gevraagd heino

sandbeek, 1 maand geleden

Uitlaat ruikt niet naar benzine en er tikt de hele tijd een relais.

sandbeek, 1 maand geleden

Startrelais en pcm relais zijn goed.

sandbeek, 1 maand geleden

Dit beeld is ca 2 sec in beeld bij sleutel omdraaien en verdwijnt dan.

Heino4267, 1 maand geleden

Pak eens een halve startkabel (de zwarte) en verbind het motorblok daarmee goed met een blank stuk carrosserie (bv. de moeren op de veerpoten) of de minpool van de accu. Kijk dan eens of het wel goed gaat met starten. Als dat een verbetering is, is de massakabel tussen motorblok en carrosserie niet in orde / maakt slecht contact.

sandbeek, 1 maand geleden

Motorblok en min met elkaar verbonden, slaat helaas nog niet aan maar ruik wel benzine lucht uit de uitlaat.

Next?

kaleido 1 PRO, 1 maand geleden

Geen vonk is de volgende stap om te controleren. 4 dagen geleden hier nog geen antwoord op gehad ?

harry4203 PRO, 1 maand geleden

Waarom nou niet uitlezen en eens kijken of de startonderbreker eraf gaat zoals al eerder geopperd. Vergeet niet dat je een goed werkende auto hebt weggezet, en het enige wat na langer zonder stroom staan vaak mis gaat is iets met de startonderbreker/sleutelherkenning. Je kunt wel weg willen blijven bij de dealer, maar zo gaat t em ook niet worden.

sandbeek, 1 maand geleden

Uitlezen gaf niets, daarvoor hoef je niet naar de dealer. Betere vraag hoe reset ik de startonderbreker. Heb geen melding niet op het dashboad, niet via obd niets.

sandbeek, 1 maand geleden

Gewoon vonk harry.

harry4203 PRO, 1 maand geleden

Ik wil je echt niet naar de dealer jagen, met een simpele obd-tester(weet niet waar je mee uitleest) ziet maar een fractie van wat er allemaal op de auto zit, en ook meestal alleen de motor. Wel compressie? doel dan meer op leeggelopen klepstoters van het stilstaan. Bovendien kun je met een dealer(gelijkwaardige) tester ook in meetwaarden zien wat er gebeurd, en dus wellicht ook wat er niet goed gaat.

    Gooi hem op de veiling ben er klaar mee. 140.000 km laatste onderhoud 2000 km geleden en nu dit, geen zin in zon6 onbetrouwbaar - sandbeek, 1 maand geleden

sandbeek, 1 maand geleden

Gooi hem op de veiling ben er klaar mee. 140.000 km laatste onderhoud 2000 km geleden en nu dit, geen zin in zo'n onbetrouwbaar stuk techniek.

kaleido 1 PRO, 1 maand geleden

Met elke andere auto kan je dit ook overkomen , hedendaagse auto s zitten vol met electronika.
Vind dit erg kort door de bocht , soms is het verstandig ook financieel om toch even extra hulp in te roepen , want wij kunnen ook van achter een pc maar hulp bieden.

Heino4267, 1 maand geleden

Het moet iets simpels zijn, maar je moet hier hulp bij zoeken.
Een motor heeft om te starten lucht, brandstof en vonk nodig en een van de drie ontbreekt bij jou.

    ... en een niet rijdende auto op de veiling zetten kost je méér dan iets investeren om het euvel te vinden. - Heino4267, 1 maand geleden

harry4203 PRO, 1 maand geleden

Ja, jammer dat door een gebrek aan kennis de auto de schuld krijgt. denk dat dit in de basis zonder meer een betrouwbare auto is.

kaleido 1 PRO, 1 maand geleden

Misschien komt ie tot inkeer .

sandbeek, 1 maand geleden

Auto professioneel uitgelezen.
Krijgt benzine
Signaal sleutel is goed
Vonk is er

Foutcode krukassensor.

Auto slaat nog steeds niet aan.

Heino4267, 1 maand geleden

Dan kan de krukas sensor kapot zijn, heel en vervuild zijn en/of niet de goede afstand tot het vliegwiel hebben. Ik meen dat de nieuwe sensoren de draadkleuren anders hebben en als je de draden verwisselt werken ze niet. Zie het waarschijnlijk bij de nieuwe sensor bijgevoegde papiertje.

sandbeek, 3 weken geleden

Heeft iemand een plaatje waar die sensor zit want ik vind hem niet (ook niet via google).

sandbeek, 3 weken geleden

Waarschijnlijk is er geen plaatje omdat ik denk dat hij geen nokkenassensensor heeft omdat hij 4 enkele bobines heeft lees ik net.

Dein Motor hat 4 Einzelzündspulen , deshalb hat er keinen Nockenwellensensor

https://www.ford-forum.de/threads/positi...

sandbeek, 2 weken geleden

Niemand heeft dus een oplossing, dan moet hij er toch echt maar uit.

Mansie, 2 weken geleden

Volgens mij heeft hij er wel een,

https://ford.7zap.com/en/car/39/2.21224,...

Maar waardes als krukas, nokkenas, nog andere zaken die belangrijk zijn om te starten zijn toch heel simpel uit te lezen.
Dit gaat meestal al met de simpelste bluetooth adapter met een app.
Als hij altijd goed gelopen heeft lijkt mij het zeker de moeite waard om even verder te zoeken.
En als hij professioneel is uitgelezen, dan kan die betreffende monteur toch zeker ook een diagnose stellen.

    Krukassensor kwam daaruit en besteld maar deze motor schijnt die dus niet te hebben zoals je boven kan zien. - sandbeek, 2 weken geleden
    op jou plaatje mis ik de camshaftsensor (nokkenassensor) - sandbeek, 4 dagen geleden

sandbeek, 1 week geleden

ik zoek de camshaft sensor/krukkenassensensor dat is een ander verhaal en die schijnt deze motor niet te hebben. Profs meld jullie aub!!!

Heino4267, 1 week geleden

Je meld hierboven dat het een mooie auto is die een garage (dealer) bezoek waard is om er weer in te kunnen rijden.
Wellicht is het nu tijd om dat toch eens te doen.

sandbeek, 1 week geleden

Is al weken geleden gebeurt en de uitkomst...geen!

sandbeek, 1 week geleden

gebeurd ipv gebeurt ;)

Jeraevers, 1 week geleden

Laat de ECU controleren. Heb het idee dat die niet meer goed gaat zijn.

sandbeek, 4 dagen geleden

Ecu is niet het probleem leest nog steeds uit nokkenassensensor maar die heeft hij niet. Gek word je hier toch van.

Dein Motor hat 4 Einzelzündspulen , deshalb hat er keinen Nockenwellensensor

Heino4267, 4 dagen geleden

Wordt het type auto en motorisatie bij uitlezen nog exact goed weergegeven vanuit de ECU?

sandbeek, 4 dagen geleden

Ja,, ook brandstof pomp, sleutel herkenning allemaal prima..Punt is een totaal lege accu geweest en waarbij ik het gevoel heb dat er iets geblokkeerd is daardoor.

Maar hoe je storing nokkenassensor diagnostiseren als deze Mondeo die niet schijnt te hebben?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo Wagon of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.