Ford Mondeo Wagon 2010: Accu leeg auto start niet met nieuwe accu, zekering?
- 5 maanden geleden gevraagd
- 65 reacties
Goed onderhouden Mondeo 140.000 km staat een tijd stil, accu overleden. Geprobeerd te starten met startkabels maar auto slaat niet aan (liep als een zonnetje).
Nieuwe accu erin gezet maar start nog steeds niet draait wel rond. Ondertussen foutcodes P0607 en P2110 door het vele starten.
Foutcodes gewist en een paar keer gestart geen codes meer.
Valt er iets te resetten of naar een specifieke zekering te kijken? Misschien gesprongen zekering ondanks correct gebruik?
Geplaatst door sandbeek , lid sinds 16 jaar geleden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.
65 Reacties
kaleido 1 PRO, 5 maanden geleden
Hoor je de benzinepomp draaien als je hem op contact zet ?
Heb je vonk ?
Zoals je zegt controleer de zekeringen ook bij de accu .
Startonderbreker gaat er wel af ?
sandbeek, 5 maanden geleden
Benzinepomp hoor je, motor draait rond maar slaat niet aan. 2 Sleutels geprobeerd ivm transponder probleem.
Je bedoelt de zekeringen naast de accu?
Maar zijn er specifieke zekeringen?
sandbeek, 5 maanden geleden
Voordat de accu compleet dood was was het starten lopen, moet echt komen van die 100% lege accu icm evt startkabels. Bougies ed zijn allemaal prima.
kaleido 1 PRO, 5 maanden geleden
Een lege accu en dan aansluiten van accukabels kan veel narigheid veroorzaken door piekspanning.
Zekeringen al gecontroleerd ?
kaleido 1 PRO, 5 maanden geleden
Heb je gecontroleerd of er brandstof ingespoten wordt en de bougies vonken ?
sandbeek, 5 maanden geleden
Zekeringen ga ik morgen checken. Waar is het beste om te beginnen?
Onder de motorkap, dashboard kastje?
kaleido 1 PRO, 5 maanden geleden
Gewoon allemaal , multimeter erbij en je piept ze even door , 2 tellen werk.
sandbeek, 5 maanden geleden
Zekeringen zijn helaas goed...
sandbeek, 5 maanden geleden
Zelf denk ik dat de startonderbreker erop blijft zitten omdat de accu helemaal leeg was. Is de startonderbreker te resetten?
kaleido 1 PRO, 5 maanden geleden
Met dealer apparatuur is uit te lezen wat er mis gaat ,
sandbeek, 5 maanden geleden
Daar was ik liever weggebleven dat is nogal een eindje rijden. Het is echt heel apart een super onderhouden mondeo, lege accu over en uit.
sandbeek, 5 maanden geleden
Mocht iemand dit euvel herkennen, gooi maar over de schutting.
kaleido 1 PRO, 5 maanden geleden
Met alle electronika wordt het niet beter , nu je een goede accu er in hebt , heb je de minklem er al weer eens af gehad en even los gelaten en daarna weer gemonteerd ?
sandbeek, 5 maanden geleden
Ja min is eraf geweest, een half uur.
Heino4267, 5 maanden geleden
Volgende stap is kijken of je ontsteking werkt als je probeert te starten. En ruikt de uitlaat naar benzine direct na de startpogingen?
kaleido 1 PRO, 5 maanden geleden
Dat heb ik 2 dagen geleden ook gevraagd heino
sandbeek, 5 maanden geleden
Uitlaat ruikt niet naar benzine en er tikt de hele tijd een relais.
sandbeek, 5 maanden geleden
Startrelais en pcm relais zijn goed.
sandbeek, 5 maanden geleden
Dit beeld is ca 2 sec in beeld bij sleutel omdraaien en verdwijnt dan.
Heino4267, 5 maanden geleden
Pak eens een halve startkabel (de zwarte) en verbind het motorblok daarmee goed met een blank stuk carrosserie (bv. de moeren op de veerpoten) of de minpool van de accu. Kijk dan eens of het wel goed gaat met starten. Als dat een verbetering is, is de massakabel tussen motorblok en carrosserie niet in orde / maakt slecht contact.
sandbeek, 5 maanden geleden
Motorblok en min met elkaar verbonden, slaat helaas nog niet aan maar ruik wel benzine lucht uit de uitlaat.
Next?
kaleido 1 PRO, 5 maanden geleden
Geen vonk is de volgende stap om te controleren. 4 dagen geleden hier nog geen antwoord op gehad ?
harry4203 PRO, 5 maanden geleden
Waarom nou niet uitlezen en eens kijken of de startonderbreker eraf gaat zoals al eerder geopperd. Vergeet niet dat je een goed werkende auto hebt weggezet, en het enige wat na langer zonder stroom staan vaak mis gaat is iets met de startonderbreker/sleutelherkenning. Je kunt wel weg willen blijven bij de dealer, maar zo gaat t em ook niet worden.
sandbeek, 5 maanden geleden
Uitlezen gaf niets, daarvoor hoef je niet naar de dealer. Betere vraag hoe reset ik de startonderbreker. Heb geen melding niet op het dashboad, niet via obd niets.
sandbeek, 5 maanden geleden
Gewoon vonk harry.
harry4203 PRO, 5 maanden geleden
Ik wil je echt niet naar de dealer jagen, met een simpele obd-tester(weet niet waar je mee uitleest) ziet maar een fractie van wat er allemaal op de auto zit, en ook meestal alleen de motor. Wel compressie? doel dan meer op leeggelopen klepstoters van het stilstaan. Bovendien kun je met een dealer(gelijkwaardige) tester ook in meetwaarden zien wat er gebeurd, en dus wellicht ook wat er niet goed gaat.
sandbeek, 5 maanden geleden
Gooi hem op de veiling ben er klaar mee. 140.000 km laatste onderhoud 2000 km geleden en nu dit, geen zin in zo'n onbetrouwbaar stuk techniek.
kaleido 1 PRO, 5 maanden geleden
Met elke andere auto kan je dit ook overkomen , hedendaagse auto s zitten vol met electronika.
Vind dit erg kort door de bocht , soms is het verstandig ook financieel om toch even extra hulp in te roepen , want wij kunnen ook van achter een pc maar hulp bieden.
Heino4267, 5 maanden geleden
Het moet iets simpels zijn, maar je moet hier hulp bij zoeken.
Een motor heeft om te starten lucht, brandstof en vonk nodig en een van de drie ontbreekt bij jou.
harry4203 PRO, 5 maanden geleden
Ja, jammer dat door een gebrek aan kennis de auto de schuld krijgt. denk dat dit in de basis zonder meer een betrouwbare auto is.
kaleido 1 PRO, 5 maanden geleden
Misschien komt ie tot inkeer .
sandbeek, 5 maanden geleden
Auto professioneel uitgelezen.
Krijgt benzine
Signaal sleutel is goed
Vonk is er
Foutcode krukassensor.
Auto slaat nog steeds niet aan.
Heino4267, 5 maanden geleden
Dan kan de krukas sensor kapot zijn, heel en vervuild zijn en/of niet de goede afstand tot het vliegwiel hebben. Ik meen dat de nieuwe sensoren de draadkleuren anders hebben en als je de draden verwisselt werken ze niet. Zie het waarschijnlijk bij de nieuwe sensor bijgevoegde papiertje.
sandbeek, 4 maanden geleden
Heeft iemand een plaatje waar die sensor zit want ik vind hem niet (ook niet via google).
sandbeek, 4 maanden geleden
Waarschijnlijk is er geen plaatje omdat ik denk dat hij geen nokkenassensensor heeft omdat hij 4 enkele bobines heeft lees ik net.
Dein Motor hat 4 Einzelzündspulen , deshalb hat er keinen Nockenwellensensor
https://www.ford-forum.de/threads/positi...
sandbeek, 4 maanden geleden
Niemand heeft dus een oplossing, dan moet hij er toch echt maar uit.
Mansie, 4 maanden geleden
Volgens mij heeft hij er wel een,
https://ford.7zap.com/en/car/39/2.21224,...
Maar waardes als krukas, nokkenas, nog andere zaken die belangrijk zijn om te starten zijn toch heel simpel uit te lezen.
Dit gaat meestal al met de simpelste bluetooth adapter met een app.
Als hij altijd goed gelopen heeft lijkt mij het zeker de moeite waard om even verder te zoeken.
En als hij professioneel is uitgelezen, dan kan die betreffende monteur toch zeker ook een diagnose stellen.
sandbeek, 4 maanden geleden
ik zoek de camshaft sensor/krukkenassensensor dat is een ander verhaal en die schijnt deze motor niet te hebben. Profs meld jullie aub!!!
Heino4267, 4 maanden geleden
Je meld hierboven dat het een mooie auto is die een garage (dealer) bezoek waard is om er weer in te kunnen rijden.
Wellicht is het nu tijd om dat toch eens te doen.
sandbeek, 4 maanden geleden
Is al weken geleden gebeurt en de uitkomst...geen!
sandbeek, 4 maanden geleden
gebeurd ipv gebeurt ;)
Jeraevers, 4 maanden geleden
Laat de ECU controleren. Heb het idee dat die niet meer goed gaat zijn.
sandbeek, 4 maanden geleden
Ecu is niet het probleem leest nog steeds uit nokkenassensensor maar die heeft hij niet. Gek word je hier toch van.
Dein Motor hat 4 Einzelzündspulen , deshalb hat er keinen Nockenwellensensor
Heino4267, 4 maanden geleden
Wordt het type auto en motorisatie bij uitlezen nog exact goed weergegeven vanuit de ECU?
sandbeek, 4 maanden geleden
Ja,, ook brandstof pomp, sleutel herkenning allemaal prima..Punt is een totaal lege accu geweest en waarbij ik het gevoel heb dat er iets geblokkeerd is daardoor.
Maar hoe je storing nokkenassensor diagnostiseren als deze Mondeo die niet schijnt te hebben?
sandbeek, 2 maanden geleden
De mondeo staat ondertussen maanden stil, niemand weet er raad mee. Apart anno 2023 en niets te vinden.
Jeraevers, 2 maanden geleden
Heb je ondertussen de ECU (laten) controleren?
sandbeek, 2 maanden geleden
Al 2 maanden geleden....
sandbeek, 2 maanden geleden
Gaf aan nokkenassen sensor, besteld maar die heeft hij niet.
Heino4267, 2 maanden geleden
Je geeft aan dat je de benzinepomp hoort lopen. Maar dat wil niet zeggen dat de motor ook brandstof krijgt.
Start de auto wel als je voor proef het luchtfilter verwijdert en iets brandbaars in de luchtinlaat spuit (bv. remmenreiniger)?
sandbeek, 2 maanden geleden
Allemaal al geprobeerd.....niets. Auto staat nu bij het zoveelste bedrijf gespecialiseerd in storingen, allemaal ''diagnoses'' die tot niets leiden.
ford3600, 2 maanden geleden
beste de kabelboom die voor de versnellingsbak loopt wil wel eens inwendig stuk gaan dit is bekent bij de ford dealer deze heeft hier een modefikatie voor je kan altijd ff vragen
sandbeek, 2 maanden geleden
Hij staat nu bij een zoveelste expert wacht het even af wat daar uitkomt thx!
Heino4267, 2 maanden geleden
Even een haart onder de riem: compliment dat je dóórgaat. Ik ben ervan overtuigd dat het niets duurs is als je het eenmaal hebt gevonden.
sandbeek, 2 maanden geleden
Wel zullen zien, hij staat daar in de wachtrij en laat de uitkomst weten. Ja het is toch ruim €6000 wat anders niet meer rolt...
sandbeek, 2 maanden geleden
Ze zoeken al een week en nog een week zoeken en ik had hem beter de gracht in kunnen rijden, wat een product Ford Mondeo.
atte PRO, 2 maanden geleden
Volgens mijn informatie (ALLdata = originele fabrieksdocumentatie) heeft de Mondeo gebouwd tussen 2007 en 2014 met motorcode AOBC een nokkenassensor. 3 Boutjes losdraaien van het kleppendeksel en daar zit de nokkenassensor onder. Als deze niet (bij draaiende motor) de juiste positie heeft ten opzichte van de krukassensor kun je doorstarten tot je nog minder dan een ons weegt. Oh ja, de nokkenassensor is ook gewoon te koop: https://www.winparts.nl/sensoren-elektro...
sandbeek, 2 maanden geleden
Klopt daar had ik hem ook besteld maar niet te plaatsen, zie opmerking paar maanden geleden.
2 weken later bij het zoveelste Tech bedrijf, rekening loopt fors op maar nog geen rijdende Mondeo.....
Dus dat uitlezen is niet heilig en zalig makend, zelfs als je er niet op let wat het mag kosten om dat hok aan de praat te krijgen.
sandbeek, 1 maand geleden
De Mondeo staat nu al 3 weken bij de specialist of 'specialist' niemand die eruit komt. Bevestigt mijn gevoel over een inferieur product genaamd FORD.
sandbeek, 1 maand geleden
Week 5 is bijna om en nog geen teken van verbetering, waarschijnlijk wederom de verkeerde specialist met een goede reputatie. Van hun kant nog geen communicatie het zit niet mee. Laat staan de rekening straks. Ford....
sandbeek, 1 maand geleden
Vandaag eindelijk gebeld na een e-mail, de meeste fouten zitten er nog steeds in kan nog weken duren dus drama.....Ford blijf er van weg!
sandbeek, 3 weken geleden
We zijn weer 17 dagen verder geen teken van een oplossing en sowieso weinig communicatie van hun kant. Ik wil nog geen namen noemen maar een gerenommeerd bedrijf op elektronica gebied uit Barneveld laat je toch niet meer dan 2 maanden dobberen?
Mansie, 2 weken geleden
2 Maanden? Dat is 8 weken? Dat is 320 uur, x €75,- = €24.000,- had je beter een andere kunnen kopen....(grapje)
Met alle respect, door iedere keer zulke posts te plaatsen wordt er niets opgelost. Personen op dit forum willen en kunnen alleen helpen als er info binnen komt. Sommige problemen zijn ook niet via een forum op te lossen. Probeer er met de specialist uit te komen, dan horen we graag wat de oplossing is geweest.
sandbeek, 2 weken geleden
Klopt maar ze zijn er natuurlijk niet non stop mee bezig waarschijnlijk. Maar goed ik had beter afscheid kunnen nemen maar er waren mensen hier die zeiden dat het wss wel mee zou vallen.
Waardeloos
Jeraevers, 2 weken geleden
Ik begin stilaan te denken dat deze auto iets voor DiagnoseDan zou zijn. Is gekend van Youtube, werkzaam bij autobedrijf Van Yperen.