Hallo
Ik heb ford focus 1.8 TDDi 2002
Ik heb probleem met airco
De koppeling van airco compressor draai niet mee ( slaat niet aan )
Wanneer het koppeling van het compressor ff met schroevendraaier me draaien
Dan begint de kop van compressor te draaien
Ik schakel dus uit en zet hem weer aan.
Geeft Weer zelfde probleem
Dan moet ik weer met schroevendraaier aan draaien
Waar zou dit aan kunnen liggen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
luchtspleet afstelling controleren,
[quote=fordmonteurtje]luchtspleet afstelling controleren,[/quote]
Bedank van je hulp
Sorry, maar ik heb geen verstand van compressors
En wat betekent luchtspleet?
En waar kan ik zien of vinden
14 jaar
tussen de poelie en de schijf die stil staat, zit een luchtspleet, deze wordt door slijtage groter waardoor de compressor niet meer inslaat, maar ik vindt deze zin er wazig:
[quote]Wanneer het koppeling van het compressor ff met schroevendraaier me draaien[/quote]
Ook kan het zijn de de pomp niet aan gestuurt wordt, of de druk te laag is.
Hallo
Ik heb nog informatie gevonden op Internet
De compressor wordt rechtstreeks of d.m.v. een compressorsteun op het motorblok gemonteerd. Wanneer de airco wordt ingeschakeld, schakelt de elektromagnetische koppeling de compressor in en wordt hij aangedreven door een V- of multigroefriem.
De compressor doet het koelmiddel in het koelsysteem circuleren en transporteert het gas naar de condensor.
De compressor bestaat uit verschillende onderdelen, die meestal apart leverbaar zijn bij eventuele schade
(bv. : krukasdichting, lager, clutch,
)
Zou dat ook bij mij liggen, elektromagnetische koppeling kapot?
Als het zoo is waar kan ik laten maken en zoo goed koop mogelijk liever
Weet iemand van?
Is dat moeilijk compressor uit elkaar halen om nieuwe elektromagnetische koppeling in te steken
14 jaar
Luchtspleet afstellen op ongeveer 0,4 mm: speling meten met voelermaat (op 3 plaatsen) moer (sw14) losdraaien, plaat eraf, vulring eraf en dunnere ring vulring er tussen, koppeling uitblazen zodat alle slijpsel weg is.
Werk het nog niet dan kan het zijn dat de magneetspoel niet goed meer is, dan moet je de koppeling vervangen.
Suc6,
Zeer goede tip! Maar volgens wat ik hoor weinig gekend, zelfs bij aircospecialisten.
Bij de dealer zijn ringetjes te koop van verschillende diktes waardoor je de juiste speling kan afstellen.
[quote=Hendrik4290]Zeer goede tip! Maar volgens wat ik hoor weinig gekend, zelfs bij aircospecialisten.
Bij de dealer zijn ringetjes te koop van verschillende diktes waardoor je de juiste speling kan afstellen.[/quote]
Is toch wel een bekend probleem, krijg alleen soms het idee dat ze je liever een nieuwe compressor verkopen.
Op het focusforum komt het vaker voorbij. Is gewoon slijtage wat met een relatief goedkoop onderdeel te verhelpen is.
Gr fred
14 jaar
Is een veel voorkomend probleem bij oa ford!
Is wel makkelijk te verhelpen. Een beetje technisch
iemand kan dit zelf doen in 20 minuten.
Succes, Pascal
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar