De betreffende airco als al een keer leeggezogen en opnieuw afgevuld. De zuigdruk bedraagt 3 bar en de persdruk 13 bar hetgeen goed zou moeten zijn. Het airco systeem is een tamelijk eenvoudig systeem weinig toeters of bellen. De klacht was dat de airco er na 3 kwatier rijden ermee stopte. Het schijnt nu zo te zijn dat de airco er nog vaker mee stopt. Heeft iemand ervaring met dit systeem en de klacht ? Misschien zit het in het relais die de airco pomp bedient ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wij hebben dit met een volvo 850 gehad, wat bleek na lang zoeken, de temperatuursensor van de koelvloeistof, wat het met elkaar te maken had maar hij werkte weer
denk er om dat als de instalatie al eens langere tijd ``open` is geweest door bv schade het wel eens voor wil komen dat het mis gaat als je de droger niet meevervangt. het vocht in de droger gaat na enige tijd bevriezen, waardoor er geen circulatie meer mogelijk is.
veel systemen meten ook de motor/radiateur temperatuur. als deze te hoog worden wordt de airco als veiligheid uit geschakeld. zodat de motor meer koeling heeft omdat de condensor dan geen extra warmte meer afgeeft en daardoor de radiateur een betere koeling heeft.
een slecht werkend expansiventiel geeft ook deze problemen, zeker wanneer dit ventiel op een grenswaarde aan het werken is, dus meten wanneer het defect zich voordoet;
zit de temperatuurvoeler op de verdamper nog op zijn plaats en is de waarde nog correct?
heb je de temperatuur van de luchtuitlaatmonden al eens gemeten?
Vandaag de auto weer onderhanden genomen en na veel zoeken kwam ik bij de stekker op de aircopomp na het bewegen van deze stekker schakelde de koppeling van de pomp in. Deze stekker gereinigd en weer goed bevestigd. Probleem opgelost !!!!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar