auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford Transit Connect: Andere motor ingebouwd, wil niet meer starten

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8 TDCI

Goedendag, ik heb een connect over genomen van een garage houder die er een andere motor ingebouwd heeft, maar door tijdsgebrek niet heeft kunnen afbouwen. Hebben wij gedaan, maar motor wil op geen enkele manier aanslaan. Als we remreiniger inspuiten loopt ie wel. Bij de Ford dealer alles laten inleren, pomp is perfect (geeft 300 bar ) verstuivers werken goed, ECU is goed en bedrading ook . Alles laten doormeten door specialist die verstuivers ook gereinigd heeft. Ook nokkenas sensor en krukassensor vervangen door nieuwe.

Als we starten gaat ie goed rond en soms zit ie tegen aanslaan aan. Geprobeerd te slepen en dan wil ie soms ook bijna aanslaan.

Nu is de laatste mogelijkheid volgens ons, dat er wellicht het verkeerde type vliegwiel in zit omdat er twee modellen zijn. Kan dit oorzaak zijn. Kan het zijn dat ie niet goed ontlucht, ik lees op diverse forums dat het heel moeilijk is dit type motor te ontluchten en zo ja, heeft er iemand tips.

Nog steeds geeft ie ook de foutmelding krukas sensor, ondanks dat we die vervangen hebben ??

Bij voorbaat dank voor alle hulp en of tips.


Groet Erik

Geplaatst door

Erik Blanker (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Pasgeleden ook bij een zelfde voertuig de motor gewisseld en de brandstofpomp laten resetten middels de software.
Het lampje van de startonderbreker bleef rood branden op instrumentenpaneel bij aanzetten contact.
Nadat pomp gereset was bleef het lampje uit.
Wat wel belangrijk is , is dat je de brandstof goed moet ontluchten !
Ik plaats vanaf het brandstoffilter een knijpbalgje en druk op die manier de brandstof door de pomp , start daarna de motor en laat deze een paar minuten lopen.
Vervolgens weer orgineel de aanvoer aansluiten , starten en laten lopen om alle lucht te laten oplossen.

Marjacq 0
badge

9 jaar

Je kunt met een scoop controleren of de verstuivers wel op het goede moment inspuiten. Is het inspuitmoment niet in orde dan kan dat inderdaad wel eens aan een verkeerd type vliegwiel liggen. Wat is de foutcode?

mischien een idee om eens te kijken of de tuimelaarbouten wel vastzitten?

alfons262 0
badge

9 jaar

Ontlucht desnoods met een luchtpistool door de tankvulopening en de randen afdichten met een doek.

ibo 0
badge

9 jaar

Dus met behulp van remreiniger slaat de motor wel aan. Loopt ie dan wel goed? Loopt de motor dan lang genoeg of slaat ie snel weer af? Ik zou denken in het geval van een (met remreiniger aanslaande motor) aan een iets te lage startdruk? Als ie dan wel aanslaat zou het vliegwiel goed moeten zijn.

voyager 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.