auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford FOCUS: Auto schokt bij 2200 trn en valt uit als de airco aan staat

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: FYDB, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 74

Beste leden,

Ik rij een fofo 1.6 100pk met 260k op de teller.
Sinds enige tijd, heb ik 3 problemen.

1. Hij stottert bij lage snelheid 50km/u

2. Als ik met de climaatcontrol aan rijd en dan mijn koppeling intrap, valt ie in toeren flink naar beneden of vaak zelf zo ver, dat ie uitvalt. Zonder climaatcontrol doet ie dat een klein beetje.
Ook mis ik wel vermogen en lijkt de uitlaat lek, maar daar kan ik niks aan vinden.
De bougies, de bougie kabels en de bobine zijn onlangs al vervangen. Merk alleen dat het verbruik iets is afgenomen. Accu is prima.

3. Als ik in de file sta met draaiende motor, dan wil hij in moordtempo stijgen naar maximale temperatuur. 1x daardoor uitgevallen. Dit ben ik nu voor. Gas geven en in een seconde is de temperatuur weer normaal.

Wie weet iets van deze problemen en heeft de oplossing. Punt 2 heeft mijn prio.

Ik wacht uw reacties af.

Geplaatst door

BillyErretje (0)

al 5 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

2. vreet je aircopomp niet teveel vermogen, bv. doordat er te weinig koel/smeermiddel in de airco zit?
3. laat je waterpomp opbrengst en werking van de koelfans controleren.

Heino4267 725

5 jaar

Bedankt voor de feedback Heino4267.
De waterpomp wordt in september vervangen gelijk met de distributieriem.
De koelvin ga ik even controleren.

De airco wordt ijskoud, dus kan het dan nog zo zijn dat ie slecht draait? Is alleen bij afremmen/stoppen. Tijdens het rijden functioneert alles naar behoren.

Mijn reactie komt voort uit het feit dat jijzelf zegt dat het niet optreedt met de airco uit.
De manier waarop de airco hierop invloed kan uitoefenen, is dat de pomp mogelijk te zwaar draait. Boven stationair toerental heeft je motor trekkracht zat om dat te compenseren (al merk je het mogelijk wel), bij stationair is dat mogelijk wel een probleem.

Heino4267 725

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.