auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford Mondeo Wagon 2012: auto trekt licht naar rechts

Bouwjaar: 2012, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: T1BB, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 85

Hoi, Ford Mondeo 1.6 Diesel uit 2012, gekocht met 100.000 nu 145.000.
Vanaf aankoop: auto trekt naar rechts met zomerbanden. Laten uitlijnen, balanceren, wielen wisselen, etc. nog steeds aanwezig.
Vervolgens mee gekochte winterbanden erop, zelfde probleem, ook weer laten uitlijnen, niet opgelost.
Ondertussen heeft de auto ook nieuwe remblokken/schijven erop gehad.
Ford garage heb ik al eens gevraagd of auto mogelijk schade heeft gehad in het verleden: alles bekeken van onderen: geen schade of redenen waarom auto naar rechts zou trekken.

Bij 143.000: nieuwe set banden gekocht en 3e maal laten uitlijnen in de veronderstelling dat dan alles opgelost zou zijn. Helaas. Frustrerend.

Wat mij verder opvalt aan rijgedrag en naar rechts trekken.
Bij gasgeven (dus optrekken naar de autobaan) lijkt het door het gasgeven juist harder naar rechts te trekken. Rij je eenmaal 100 op de autobaan loopt auto lichtjes naar rechts, maar het gasgeven lijkt (doortrekken naar bijv. 120) lijkt het dan wat extra te versterken.
Ook een vaker voorkomend iets: bij remmen (nabij stoplicht) heel soms draait het stuur dan mee naar rechts (lichtjes).

Het stuur zelf in de auto dient een heel klein beetje naar links te staan om de auto recht te laten rijden op bijv. autobaan. Ik dien dus continue lichte tegendruk te geven aan het stuur naar links. Als het stuur dus 'recht' staat, loopt de wagen naar links.

Nu heb ik al vaker garage gevraagd om hier eens naar te kijken, maar het heeft er nooit voor gezorgd dat het probleem is opgelost. Ik heb 't uiteraard ook al soort van geaccepteerd dat de wagen licht naar rechts trekt.

Mijn vraag:
Welke garage/specialist omgeving Noord-Limburg kan ik het beste benaderen of deze specifieke klacht op te lossen?
En wat zijn dan zaken waar zeker eens naar gekeken moet worden? Om zo zaken uit te sluiten?

Alle andere tips zijn uiteraard ook welkom.
mvg, Roy

Geplaatst door

trashit (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dit is typisch een verschijnsel dat optreed bij speling in het onderstel , draagarmrubbers enz.

Bedankt voor je reactie.
Ik heb een offerte opgevraagd. 580 euro incl. BTW voor vervangen beide draagarmen voorzijde. Is dit een reëel bedrag?

2e vraag: waar kan vooraf naar gekeken (diagnose) dat dit ook daadwerkelijk het probleem is? (wanneer ik zoek op internet zie ik ook veel mensen die van alles hebben laten vervangen, waaronder draagarmen, en uiteindelijk het probleem NIET volledig hebben opgelost).

trashit 0

4 jaar

Daarom eerst een gedegen onderzoek laten doen met de wielen belast op de brug , van daaruit verder .

Ik weet niet hoe handig je bent.Als je het wiel eraf haalt,dan zie je de draagarmen.Met een breekijzer of iets dergelijks kan je de speling voelen.Kijk gelijk naar de stabilisatorstangetjes.Dat zijn de stangetjes die van de grote stabilisatorstang naar de Mcphersonpoot lopen.Als je het niet kan zet dan een oproep op MIJN GARAGE.Je krijgt dan offertes met heel andere bedragen.Draagarmen voorzijde kosten tussen de 40 a 60 per stuk.

ferdinand 60

4 jaar

en heeft iemand de convergentie en geometrieën gecontroleerd?

tomasz k 0

4 jaar

tomasz k, trashit schreef: Laten uitlijnen, balanceren, wielen wisselen, etc.

Hans4040 1430
badge vip badge

4 jaar

Ik zou nog steeds de lagers van mc pershona controleren

tomasz k 0

4 jaar

Dat spreekt voor zich.Zoals Kaleido al aangeeft ,controleer het hele onderstel
Ferry

ferdinand 60

4 jaar

Ik heb de garage er vorig jaar eind 2020 uitgebreid naar laten kijken, ook naar hierboven genoemde zaken - zij constateerden: er is op het 1e oog niets te meten / te zien wat niet klopt. Men kon wel verder zoeken, maar dat zou een kostbaar en langdurig proces kunnen worden. Ik heb het er toen maar bij gelaten.

Auto is ondertussen iets harder gaan trekken, en nu valt mij ook duidelijk op dat het stuur een beetje naar links staat (lichtjes, maar wel zichtbaar) terwijl auto dus naar rechts trekt.

Iemand nog een suggestie?

trashit 0

3 jaar

Dit is niet goed en ik denk dat je eens een andere garage op moet zoeken: als je twéé euvels hebt moet de oorzaak te vinden zijn, zeker als je uitlijning niet klopt (de enige oorzaak voor een scheefstaand stuur kan als het stuur er niet af is geweest, een verkeerde uitlijning zijn).

Heino4267 725

3 jaar

Aanvulling: er moet een oorzaak zijn voor je nu scheefstaand stuur. Vind die oorzaak en je vindt misschien ook het andere euvel.

Heino4267 725

3 jaar

Zou ook eens naar de achteras kijken of daar alles on orde is, de achteras stuurt namelijk de auto , klopt de sporing van de achteras niet zal de voorkant dit proberen te compenseren.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.