Hallo,
Ik heb een Ghia 1.6 16V zetec motor automaat.
Soms als ik de automaat van P naar D schakel dan hakt ie er weleens iets te hard erin waar kan dat aan liggen?
Soms is dat wel irritant en kan daardoor de automaat niet beschadigt worden?
Hoe valt dit op te lossen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit onderwerp is vaker van pas gekomen.
Eerst naar de dealer en de werkdruk laten meten. Is dit goed dan moet de bak uit elkaar en aangepast worden.
Controleer eerst het oliepeil van de bak maar eens. Het moet mooi rood/roze van kleur zijn en niet verbrand ruiken.
mvg
Jvr
19 jaar
Dit word een moeilijk en duur verhaal!
Drukken kan je niet meten,gezien deze bak niet met drukken werkt,maar een CTX is.
Je kan proberen,er een ander regelblok in te zetten,maar of het dan beter word,is af te vragen,en dan heb ik het nog niet over de kosten.
Mee leren leven is een betere optie denk ik.
Je kunt zeker weten de druk meten met een ctx, kun je in elk geval zien of het kleppenhuis nog goed is.
Heb dit al een paar keer gedaan.
Kan dat zo kloppen met dat kleppenhuis?
De automaat die schakelt voortreffelijk met het rijden geen enkel probleem.
Maar welk bedrijf kan dat controleren in ieder geval niet bij een dealer.
Maar een bedrijf die alleen maar transmissie's doen?
En is dat een duur reparatie?
19 jaar
Druk meten kan bij de dealer, zo'n automaat uit elkaar halen en reviceren doet de dealer ook.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar