Eerder op dit forum melding gemaakt van weinig trekkracht. De computer is uitgelezen, maar door de garage niets gevonden. Zelf vervolgens het euvel opgelost, doordat er toch een vacuumslangetje bijna onzichtbaar los is geweest. Helaas na 3 weken goed gereden te hebben nu het volgende probleem: Bij het optrekken als je het gaspedaal dieper indrukt maakt de turbo een blazend geluid. Bij half gas is dit niet te horen, en bij volgas zwelt dit aan, om bij een bepaald toerental weer af te nemen. Als je bij nullast de motor laat draaien en gasgeeft, is dit blazend geluid niet te horen (en tijdens het rijden is het moeilijk onder de kap te kijken waar het vandaan komt). Twee zaken die ik heb geconstateerd is dat er een marter onder de klep heeft gezeten welke in ieder geval de bekleding onder de motorkap heeft aangevreten en de aftakking vanaf de kleppendeksel richting de luchtslang naar de turbo zat los. Ik heb echter alle slangen nagevoeld, maar kon geen kapotgebeten luchtslang ontdekken. Ook na het vast zetten van de aftakking bleef het geblaas gewoon aanwezig. Wat kan dit zijn? Zou een gedeelte van de motorkapbekleding door de aftakking naar binnengezogen kunnen zijn, en ergens een verstopping hebben veroorzaakt? Of toch enn lek? Ik heb het idee dat ik vermogen mis bij optrekken, dat ik het gaspedaal dieper moet intrappen om snelheid te houden, en dat de topsnelheid ongeveer 20km/hr lager ligt dan voorheen.
[url=http://img381.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img381.imageshack.us/img381/104/i...[/img][/url][url=http://g.imageshack.us/thpix.php][img]http://img381.imageshack.us/images/thpix...[/img][/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Meestal een barst in de luchtslang na de turbo. Slang uitbouwen en goed nakijken, is soms moeilijk te zien.
[quote=Hendrik4290]Meestal een barst in de luchtslang na de turbo. Slang uitbouwen en goed nakijken, is soms moeilijk te zien.[/quote]
Klopt, maar ik heb ook al 2 x een scheur in de interkoeler gehad.
Dat merkte ik toen ik voor de auto stond en m'n collega gas gaf, toen werd er tegen m'n broek geblazen, na goed bestuderen kon ik een scheurtje zien.
Suc6
Het was inderdaad een scheur in de intercooler. Ik heb een noodreparatie uitgevoerd met kneedbaar "staal". Moet dit onderdeel nu dus vervangen. Is in de garage een dure reparatie voor zo'n simpel ding. Ik kan overigens zelf niet goed bij de bouten waar hij mee vast zit. Weet iemand toevallig wat je allemaal los moet halen om bij de bouten te kunnen. Ik kan van deze auto geen enkel vraagbaak achtig boek/ informatie krijgen. Heeft iemand ervaringen met goedkopere (niet Ford) alternatieven?
16 jaar
Je moet de radiateur van bovenaf vastbinden, dan van onderaf de claxons weghalen, onderste bout van radiateurverlengsteun los maken, en dan radiateursteun met koeler en al weghalen, daarna kan je de koeler losmaken van de steun.
Suc6
Ik ben vanaf volgende week 1 week met de auto weg. Reparatie bij de dealer zal rond de 400E kosten. Zal het in de winter veel uitmaken vwb vermogen en verbruik als ik de interkoeler tijdelijk vervang voor een PVC pijp om de reparatie na volgende week zelf voor minder dan de helft uit te voeren? (Ik krijg het onderdeel deze week waarschijnlijk niet meer binnen.)
16 jaar
[quote=andre593]Ik ben vanaf volgende week 1 week met de auto weg. Reparatie bij de dealer zal rond de 400E kosten. Zal het in de winter veel uitmaken vwb vermogen en verbruik als ik de interkoeler tijdelijk vervang voor een PVC pijp om de reparatie na volgende week zelf voor minder dan de helft uit te voeren? (Ik krijg het onderdeel deze week waarschijnlijk niet meer binnen.)[/quote]
Het maakt wel uit maar of je het met normaal rijden echt merkt weet ik niet.
Het probleem is dat de slangen die op de interkoeler zitten niet blijven zitten op een gladde pvc buis, de klemmen kan je wel vastzetten maar de slangen worden er zo vanaf geblazen.
Klusje is door een handige sleutelaar op de grond uit te voeren, uurtje werk schat ik zo.
Suc6
Ik verwacht donderdag een nieuwe intercooler te hebben. Ik heb ff onder de kap gekeken, en denk dat ik donderdagavond de klus maar probeer te klaren. Enige wat ik nog niet goed kon vinden was: waar hang ik de radiator op en waarmee en waar zit de onderste bout van de radiatorsteun aan de voorkant van de radiator of zit deze aan de achterkant (midden, links of rechts)?. Door de compacte constructie is dit moeilijk te zien.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar