Ford Focus: brandstofproblemen

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8 TDci

hallo,

overlaatst ben ik met men focus 1 stilgevallen zonder diesel we hadden thuis nog een bidon staan van 20l met een 2l benzine in dan gemengd met diesel en getankt..
starten en weg ik kost nog 2dagen rijden daarna niks meer alles viel uit op autostrade gloeisysteem pinkte en lampje van motor blijft branden..
naar ford verdeler gesleept deze hebben er 6weken achter gezocht wat het probleem kon zijn nu blijkt na die zes weken ze het eindelijk gevonden te hebben dat er metaaldeeltjes in de brandstoffilter zitten komende van de verdeelpomp zeggen ze..aangezien ze de brandstoffilter hebben opgezaagd zagen ze het ruseltaat op de bodem een kleine brei metaaldeeltjes..kan zo van het opzagen zijn ook dacht ik..
nu ja de kosten zijn niet mals 5600euro voor de leidingen van tank naar motor vervangen de tank cleanen de vlotter in tank vervangen mazoutfilter nieuwe verdeelpomp,verdeelbuis nieuw,verstuivers nieuw,leidingen aan de motor,nieuwe riem nieuw plus de werkuren..mja als je alles moet vervangen zal em natuurlijk opnieuw goed draaien
nu is mijn vraag kan dat niet anders opgelost worden moet dit alles gebeuren en wat met de brandstofpomp zelf dan waar zit deze eigelijk???
en kan je volgens jullie het werk aan deze wagen zelf doen als particulier of zijn er speciale sleutels of procedures die je moet navolgen denk maar aan programmaties of dergelijke...of een werkvolgerde waar kan je dat verkrijgen...

graag had ik jullie mening even gehoort..de kosten zijn zo hoog dat het namelijk bekan niet de moeite waard is te laten maken..

vriendelijke groeten

thomas9

Geplaatst door thomas9 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Hendrik4290 (0) PRO, 16 jaar geleden

Benzine in diesel geeft onherroepelijk problemen bij commonrail systemen. De pomp is het eerste slachtoffer en de vrijkomende sleetdeeltjes vervuilen het volledige brandstofcircuit. De procedure die de garage voorstelt is de standaard procedure.
Je kan eventueel eens bij een vrije garage of een Bosch en Delphi werkplaats een prijs laten maken, daar kan het waarschijnlijk wat goedkoper.
Als particulier moet je al veel kennis en gereedschap hebben om zelf maar een gedeelte van dat werk zelf te doen. De pomp zit aan de motor en na de werkzaamheden moeten de nieuwe verstuivers opnieuw ingelezen worden.
Dat is nu het nadeel van een moderne diesel. Als je niet veel km maakt kan je beter een benzine auto kopen, de meerprijs van benzine is soms goedkoper dan om een diesel die kapot gaat te laten repareren.
ALs die dealer daar zes weken voor nodig heeft om die vaststelling te doen dan heb ik mijn twijfels over zijn capaciteiten. Dit komt regelmatig voor.

thomas9 (0), 16 jaar geleden

ok bedankt hendrik want de kosten liggen zodanig hoog bij ford dealer wat ik me dan de vraag stel is dat nog waard voor deze wagen..3jaar oud 60000km dacht met een basisprijs van 16500euro tja even andere oplossingen proberen zoeken..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.