Ford Focus: turbo

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8tdci

nadat de vliegwiel en koppelings set is vervangen volgend probleem:
bij accelereren begint de auto aan de passagierszijde lucht te blazen , dit hoor je het komt van onder de motorkap
auto heeft totaal geen vermogen meer komt heel langzaam op snelheid eenmaal op snelheid houdt het blazend geluid op

de koppelingspedaal als je het ingetrapt huodt voel je duidelijk trillen ook als je de rempedaal intrapt voel je lichte trilling in de rempedaal (dit is iritant)

ook zijn de remblokken voor en achter vervangen bij achteruitrijden komt er enorme trompet geluid bij het remmen wat kan dit zijn?

khurshed

Geplaatst door khurshed (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

jan T (20) PRO, 16 jaar geleden

ik vermoed dat er een slang los ligt deze moet je vast zetten en waarschijnlijk is er nu een storing opgeslagen en dit zal uitgelezen moeten worden en gewist.

groetjes jan.

alex drost (0) PRO, 16 jaar geleden

ik heb het ook weleens meegemaakt dat er een 1richtings klepje op de vacuumpomp zit dat deze kapot is dan heb je dat ook

khurshed (0), 16 jaar geleden

de turbo is toch niet kapot. ik heb gehoord dat die heel erg duur is?

en de trilling weet iemend hier iets meer over |?

RaliasR (0), 16 jaar geleden

Zoals de anderen al zeggen zal er waarschijnlijk alleen ergens een slang/aansluiting losliggen of gescheurd zijn.
Doordat de motor niet lekker loopt zal die waarschijnlijk ook iets meer schudden/trillen.
Dus nakijken/controleren/vastzetten.

Doktor (0) PRO, 16 jaar geleden

controleer ook de interkoeler zelf, heb er meerdere gehad die gescheurd waren, goed te voelen als je voor de wagen gaat staan en iemand anders geeft gas, je broekspijpen beginnen te klapperen.........

khurshed (0), 16 jaar geleden

heb je door de gescheurde intercooler dan ook vermogen verlies. de auto doet er echt lang over om op 80/ 100 km te komen?

Doktor (0) PRO, 16 jaar geleden

uiteraard!
maar misschien moet je eerst eens kijken wat ze allemaal los gemaakt hebben tijdens de koppelingsreparatie.

Bijgeluid met naar achteren rijden is waarschijnlijk een remblok die niet goed glijd en klem loopt tegen de schijf, of er zit een dikke roestrand op de schijf (overigens vrij normaal) die tegen de remblok komt.

Suc6

khurshed (0), 16 jaar geleden

turbo slang vandaag bij de dealer vervangen de lucht geluid is weg auto is weer goed op vermogen
alleen sinds de vervanging van de koppeling en de vliegwiel is er een trilling in de koppelingspedaal gekomen wat kan hier de oorzaak van zijn?heeft iemand een idee?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.