close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Mondeo: brandstofproblemen

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1800 tfci

hallo allemaal;
ik kocht mij een okkasie Mondeo IV met 40000 km. werd 14 dagen geleden geleverd. Wat mij van de eerste dag opviel was dat de wagen uitstekend reed doch bij optrekken van iets lager toerental erg nagelde, zowel koud als warm.
na 2 dagen kon de wagen niet starten, dwz hij draaide 1 seconde viel stil en kkon niet meer starten. Na kwartuur toch kunnen starten maar nagelen werd nog sterker. Volgende dag opnieuw 1 seconde draaien en dan stil. Ditmaal helemaal niet meer kunnen starten. wagen laten afslepen naar dichtste Ford garage.
Na 2 dagen zoeken melding gekregen dat het probleem niet gevonden was, zou kunnen aan de brandstof liggen, is iets mechanisch of elektronisch...... hebben geen tijd op verder te zoeken, je zal andere garage moeten opzoeken..... ik denk dat het feit dat alles onder waarborg valt ook wel meespeelde.
Terug sleep georganiseerd naar tweede Ford garage. Daar is men tot de conclusie gekomendat het misschien de hogedrukpomp zou kunnen zijn want er is 0 raildruk. ze gaan er 1 bestellen en eens proberen... volgende week
Gelukkig alles onder waarborg (bij problemen met vuile brandstof regelt verkoper alles met Ford) maar toch... hogedrukpompen zwak punt? Is diagnose zo moeilijk te stellen dat ze spreken van "we gaan eens proberen met.." Nagelen ook veroorzaakt door pomp? Moeten er bij eventueel vuile brandstof nog ander dingen gedaan worden?

alvast bedankt
Marc

Geplaatst door

marc6902 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het wordt er niet makkelijker op tegenwoordig. En een niet-dealer heeft het dan ook nog moeilijker dan een dealer.
Net niet die uitleesapparatuur die de dealer heeft, net niet die doucmentatie die de dealer heeft en ook niet de opleidingen.

Hiet lopen 2 waarborg systemen door elkaar heen. De verkoper verleent waarborg, maar ook Ford omdat de auto nog geen 2 jaar is.
Vervuilde brandstof is voor Ford geen waarborg, dat is niet hun schuld.
Als die vervuilde brandstof getankt is voordat je de auto kocht, dan moet de verkoper waarborg verlenen.
Heb je die zelf getankt, dan draai je zelf voor de kosten op en moet je die zien te verhalen op de verkoper van de brandstof.

Je hebt het een aantal maal over "niet meer starten" en "helemaal niet meer kunnen starten".
Bedoel je daar mee dat de startmotor dan niks meer doet of dat de motor wel rond draait maar niet aan slaat?

oldford 0
badge

14 jaar

hallo,
Aangezien de wagen geleverd werd met volle brandstoftank en ik nog niet getankt heb is er geen probleem met waarborg. Wel nog niet zeker dat vervuilde brandstof oorzaak is.
startmotor draait goed rond, motor heeft 1 seconde gedraaid en dan stilgevallen. nadien enkel nog ronddraaien van startmotor. Enige zekerheid is dat er geen raikdruk is.
Eerste garage was ook officiële Ford dealer.

marc6902 0

14 jaar

probleem opgelost. brandstofstaal genomen en brandstof bleek zuiver.
Eerst hogedrukpomp vervangen, wagen kon terug starten maar draaide erg slecht. Daarna 4 injectoren vervangen (ijzervijlsel uit defecte hogedrukpomp?). Tijdens inleren van de injectoren ook nog iets misgelopen met de software maar nu loopt de motor terug als nieuw.
Ik ben toch blij dat alles nog onder waarborg viel......

marc6902 0

14 jaar

Ik zou nog even wachten met blij worden.
Als er werkelijk ijzervijlsel in de injectors zat, moet er nog wat meer vervangen worden (ook onder waarborg natuurlijk).
Instructies verschillen misschien per fabrikant, maar alle brandstofleidingen van voor naar achter, inclusief de tank moeten op zijn minst gereinigd worden. De meeste merken schrijven wel vervangen voor. Dat ijzervijlsel zit overal en komt dus weer terug en molt weer de pomp en injectors.

oldford 0
badge

14 jaar

oldford heeft gelijk als het ijzervijlsel is zal het binnen de korte tijd wel weer ergens en prbleem op leveren dit gaat door hel je brandstofleiding heen en er hoeft maar een heel klein vuilte in je injectors of dergelijke tekomen en je hebt weer het zelfde probleem .
ik zou zorgen dat ze ofe de tank en leindingen goed spoelen of in het ergste geval voor hen hoop ik voor jou dat alles vervangen moet worden anders blijf je met dit propbleem zitten ijzervijlsel is zeer lastig te verwijderen.
doen ze dit niet goed gaat je brandstofpomp en zo er ook aan en dat wordt een duurder grapje.
dus laat het allemaal maar dubbel goed nakijken of vervangen dat zou het beste zijn.
succes met de waarborg en laat je niet afschepen met ach dat valt wel mee .

grtjes en veel succes gijsbert

g.zijpveld 0

14 jaar

sorry voor het bekrompen schrijven maar ik had even last van een slaap dipje hahahaha maar je snapt wel wat ik bedoel .
houdoe

g.zijpveld 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.