Ford Mondeo: powerfilter plaatsen bij ford mondeo 2,5 v6 24v

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2,5 v6

hallo allemaal
ik ben michel
28jaar uit nieuwegein

ik heb een vraagje
ik wil een powerfilter plaatsen in mijn mondeotje '97 2,5 v6
maar zal niet weten waar ik met de sensor heen moet die in de boverste kap van het orginele
luchtfilter zit
hoop dat jullie me kunnen helpen
gr michel

michelmondeo

Geplaatst door michelmondeo (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Mondeo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 13 jaar geleden

Sensor met 2 draden? luchttemperatuur sensor.
Zelf ergens in de luchtslang maken?

Sensor met meer draden? Luchtmassa meter?
Dan zou ik dat filter zelf niet plaatsen.
Oiram

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Wil je het filter om meer herrie te maken? Dan kun je het plaatsen.
Wil je meer vermogen? Dan moet je het filter vergeten want je krijgt er meestal minder vermogen van.

michelmondeo (0), 13 jaar geleden

[quote=oldford]Wil je het filter om meer herrie te maken? Dan kun je het plaatsen.
Wil je meer vermogen? Dan moet je het filter vergeten want je krijgt er meestal minder vermogen van.[/quote]
ik wil uiteraard meer vermogen maar het v6 geluidje mag van mij ook wel wat meer naar voren komen
gr michel

en ik zal morgen even kijken hoeveel draadjes eraan zitten

voor nu alvast bedankt

michelmondeo (0), 13 jaar geleden

het is een twee dradige stekkertje met een sensor eraan dus deze zal ik dan in de slang moeten maken
en dan nog een vraag ik wil wat meer vermogen wat kan ik hier zelf aan doen en wie weet
waar de aansluiting zit voor de obd kabel aan te sluiten
is dit de stekker die als je voor de auto staat aan de rechterkant onder het voorraam onder de moterkap zit?
gr michel

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 13 jaar geleden

Zit vaak aan de rechter zijkant bij de passagier (zijn rechter enkel zal ik maar zeggen) Of aan de bestuurderskant. Wel altijd binnen in de auto.
Probeer anders eerst dat luchtfilter misschien gaat hij wel veeel sneller, er is geen motor gelijk Oldford.

Oiram

michelmondeo (0), 13 jaar geleden

goed ik zal het gaan proberen en die stekker heb die nog een bepaalde kleur want bij de bestuurder bij de zekeringen kast zit een blauwe stekker waar niks op aan gesloten zit
aan de bijrijders kant zit wel de comp en het alarm en centrale deur vergrendeling maar zie zo gauw geen losse stekker
of hij moet achter het kapje zitten
alvast bedankt voor de info
gr michel

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

[quote=UNIVERSEEL11698]er is geen motor gelijk Oldford.
Oiram[/quote]
Nee dat klopt. De ene motor reageert er wat harder op als de ander.

Het mooiste voorbeeld vind ik nog altijd een opgevoerde Alfa motor met dubbele webers.
Gemeten met standaard luchtfilter en huis 120kw aan de wielen.
Eigenaar wilde per se open race kelken hebben voor meer vermogen.
Gemonteerd, afgesteld en gemeten 110kw aan de wielen. Dus 10kw (13,5pk) verlies door iets dat vermogen erbij zou koeten brengen.

Lucht reageert altijd gelijk. Hoe warmer, hoe minder zuurstof er in zit en hoe minder vermogen de motor levert.

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 13 jaar geleden

"Gemonteerd, afgesteld en gemeten 110kw aan de wielen. Dus 10kw (13,5pk) verlies "

Hadden ze langere kelken moeten monteren.
En vermoedelijk 4 andere mengbuizen.

Maar ik moet toegeven groter is niet altijd beter.

Oiram

michelmondeo (0), 13 jaar geleden

wat kan ik wel doen om meer vermogen eruit te halen dan
want nu weet ik het even niet of ik het wel of niet moet doen?
gr michel

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Hoeveel de kelken voor het verlies verantwoordelijk waren? Waren behoorlijke kelken en langer ging niet vanwege inbouwproblemen.
Ik zei toch afgesteld? Op een rollenbank met 4-gas meting. Sproeiers, mengbuizen, venturi, alles geprobeerd.
Ik hou het erop dat de warme lucht die uit de motorruimte werd gezogen voor het grootste verlies verantwoordlijk was.

Michel, wil je echt meer vermogen? Hoeveel vermogen en hoeveel ben je bereid uit te geven?
Stel voor de discussie dat het power filter zou werken: als (hele grote als) je er 5pk bij krijgt ben je spekkoper.
Die ga je echt niet voelen of merken.

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 13 jaar geleden

[quote=michelmondeo]wat kan ik wel doen om meer vermogen eruit te halen dan
want nu weet ik het even niet of ik het wel of niet moet doen?
gr michel[/quote]
Als je dat werkelijk wilt, zou je eens contact op moeten nemen met een of andere tuner.
Deze auto heeft een motorcomputer en een Lambda geregeld systeem en die krijg je wat de brandstof aangaat niet sneller zonder dat die computer voorzien word van andere (snellere) software.

Een ander ding wat zo'n motor sneller maakt is meer lucht, maar dat houd in dat je motor uit elkaar
moet en er een andere nokkenas en grotere kleppen moet krijgen. Vrij kostbaar dus.

Als je twijfelt over dat luchtfilter haal dan eens je luchtfilter eraf (nylonkous erover) en probeer het eens.
Geen verschil? Dan gaat dat Powerfilter ook niet werken.(klinkt wel sneller soms)

En Oldford mijn klanten waren vroeger zeer tevreden met iets minder kw, maar dan wel over een breed toerengebied. Ik keek dus niet direct naar maximale PK's, maar wanneer komt het vermogen in en hoe lang
heb ik het beschikbaar.

"Ik hou het erop dat de warme lucht die uit de motorruimte werd gezogen voor het grootste verlies verantwoordlijk was" Lijkt me een hele logische verklaring.

Oiram

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Je kunt wel blijven tegensputteren Oiram, maar ik weet ook wat tunen is.
Gisteren nog even aan het spelen geweest met een turbo-motor. Even een meting gedaan om te zien waar ik stond.
500+Nm tussen 3400 en 4200 rpm. 300+pk tussen 4500 en 5500. 280+ tussen 3400 en 6200 rpm. Bedoel je dat?

En om het verhaal van de Alfa te complementeren. met open kelken had deze over het gehele toerengebied minder vermogen en dus ook minder koppel. En beide versies waren echt optimaal afgesteld. We hadden toen alles op voorraad voor Weber's en hebben ook alles eraan gedaan.
En diegene die de Weber's afstelde deed dat gewoon regelmatig, en wist echt wel wat hij deed.

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 13 jaar geleden

Was ook geen kritiek oldford, ik was aan het kijken hoeveel verstand je van tunen had:)

Oiram

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Nieuwsgierigheid nu bevredigt?

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 13 jaar geleden

Yep.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.