Ik heb nog het oude model Mondeo TDCI uit 2007. De auto heeft 170.000 km gelopen en sinds kort heb ik het bekende probleem: bij lage belasting inhouden en vervolgens in noodloop (gloeispiraal gaat knipperen).
De auto geeft geen foutcodes, maar tijdens het rijden kan ik zien dat tijdens het inhouden de brandstofdruk opeens met 200 bar daalt, duidelijke oorzaak van het probleem.
Na alle fora gelezen te hebben heb ik vervolgens de drukregelklep van de hogedrukpomp vervangen, maar zonder resultaat.
Voor de rest rijdt de auto prima, geen vermogens verlies, het probleem komt dus alleen voor bij hele lage belasting en rond de 2000 rpm.
Heeft iemand tips?
Bedankt, Thomas
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als het gloeispiraal moet er ook een storingscode zijn. Dat de druk met 200 bar daalt is wel veel, kan duiden op een defecte pomp of een of meerdere verstuivers die te veel brandstof lekken naar de retour.
Hallo Postie,
Ik heb alleen een universele OBD meter, die geeft geen fotocodes (motorstoringslampje gaat ook niet branden), ik ben nog niet bij de Ford garage geweest.
Als er een defect is aan de pomp of de verstuiver is, zal je dit probleem dan toch juist hebben bij hoge belasting omdat er niet genoeg druk opgebouwd kan worden?
12 jaar
Nee ook bij matige belasting doet het probleem zich voor
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar