auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford Focus C-Max: c-max 16 tdci doet niets meer na update software sony radio

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6

straks mijn wagen binnen gedaan voor onderhoud en ik had als opmerking dat de rds klok soms verspringt (niet achterlopen,maar echt een plots tijdsverschil dat na enkele min weer weg is en de juiste tijd wordt weer weergegeven).antwoord vd garage:oh ja meneer daar is een tsb van voor een update van de software dat is op 5 min opgelost....nu 9 uur later staat mijn c-max nog altijd bij de garage en hij doet helemaal niets meer enkel de deurvergrendeling en binnenverlichting werkt nog maar op mijn dashboard en display blijft het akelig stil enkel de richtingaanwijzer op het dashboard (niet buiten) springt van links naar rechts and thats it!!!
iemand enig idee of dit al s voor gehad?
grtz timo

Geplaatst door

timoke (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

trek de bovenste stekker van de radio eens los, grote kans dat de radio overleden is, en dat deze de canbus platlegt. Als de radio is losgekoppeld en er is nog geen teken van leven, dan is er waarschijnlijk iets gruwelijk fout gegaan met het updaten. Dan hoop ik dat je nog wat garantie of coulance hebt, en goed met de garagehouder door 1 deur kan.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

15 jaar

maar die radio werkte perfect (buiten de klok) toen ik hem binnen deed!en hij had verbinding met zijn laptop met alle onderdelen (ecu) van de auto
grtz timo

timoke 0

15 jaar

Of ergens de update even onderbroken of de laptop niet rustig laten staan met updaten of allerlei prog open hebben staan op de laptop.
Of idd de radio naar de knoppen.
Ik heb de ervaring met updaten dat alle prog die niet met het updaten van doen hebben gesloten moeten zijn.
Dit kan vaak storingen en/of niet goed updaten tot gevolg hebben.
Het liefst gewoon de update binnenhalen en dan het internet zelfs afsluiten teneinde geen ruis op de lijn te krijgen.
Heb dit vaak mee gemaakt met machines in de branche waar ik in werk.
Daar werd dit ook op deze manier gedaan.

primera p11 0

15 jaar

ik ben nog s langs geweest bij de dealer,maar helaas onze max blijft alle dienst weigeren.herhaalde telefoontjes naar de 'hot-line' hebben niets bij gebracht en dus is besloten dat er een ingenieur van ford komt afgezakt (met een nieuw instrumenten paneel nota bene) want dat is nog nooit voor gekomen zo'n fout gelopen update.......ben s benieuwd wie dat allemaal gaat betalen?
wordt vervolgd.......grtz timo

timoke 0

15 jaar

ik heb gisteren eindelijk mijn auto mogen gaan ophalen.bleek dat mijn origineel instrumentenpaneel volledig leeg was en daarom niet meer opstarte.dit wordt nu opgestuurd naar ford in duitsland om terug in te leren en wordt dan weer ingebouwd.en by the way de radio is ook gemaakt :-) en dit alles onder garantie.ik zou zeggen prima van ford en mijn dealer
grtz timo

timoke 0

15 jaar

[quote=timoke]ik ben nog s langs geweest bij de dealer,maar helaas onze max blijft alle dienst weigeren.herhaalde telefoontjes naar de 'hot-line' hebben niets bij gebracht en dus is besloten dat er een ingenieur van ford komt afgezakt (met een NIEUW instrumenten paneel nota bene) want dat is nog nooit voor gekomen zo'n fout gelopen update.......ben s benieuwd wie dat allemaal gaat betalen?
wordt vervolgd.......grtz timo[/quote]
even lezen helpt wel!!!!ik rijd daarmee rond tot het mijn hersteld is
grtz timo

timoke 0

15 jaar

toch nog even updaten:maandag dus mijn wagen weer hele dag kwijt geweest.bij ophaling van de wagen vertelde men mij dat mijn origineel dashboard definitief naar de eeuwige jachtvelden was vertrokken en dat ik kosteloos en ook nog s volledig gratis :-) een nieuw dashboard heb gekregen!een nieuwere versie dan nog wel met een groot centraal informatiescherm!het heeft dan wel een maand geduurd maar de oplossing vind ik best wel oke van ford.
grtz timo

timoke 0

15 jaar

nou, weer een "happy end", in elk geval veel succes en bedankt voor de feedback.

groeten Marcel

hellbat 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.