Dag,
Zo’n anderhalf jaar geleden heb ik een tweedehands Fiesta uit 2012 gekocht met relatief gezien heel weinig kilometers. Helaas geeft de Fiesta nu op zo’n 120.000km een motorstoringslampje en merkte in tijdens het rijden dat hij bij de 5000/6000 toeren eventjes inhield. Hier mee naar de garage gegaan en die hebben hebben het volgende geconstateerd.
Er is een storing gebleken in cilinder 3 en deze slaat over. Diverse testen gedaan en er is dus compressieverlies in deze cilinder. Alle bougies en de bobine zijn al vervangen, maar dat lost het probleem niet op. Om vast te stellen wat het daadwerkelijke probleem is dienen zij de cilinderkop van de motor te demonteren. Dit gaat volgens de garage goed in de kosten lopen, zonder dat zij daadwerkelijk kunnen vaststellen wat het probleem is. Het kan wat kleins zijn, maar ook iets groots.
Zelf totaal niet handig met motoren, maar mijn onderbuikgevoel zegt dat er mogelijk wat over het hoofd wordt gezien. Hebben jullie ideeën wat dit probleem kan zijn en hoe dit eventueel verholpen kan worden? Adviezen om in gesprek te gaan met de garage? Zien zij mogelijk wat over het hoofd?
Vast bedankt voor alle reacties en het meedenken,
Tim
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarom gaan ze bougies en bobines vervangen als er compressieverlies is geconstateerd? waar de compressie blijft is wel te controleren zonder de kop te demonteren.(cilinderlektest)
Wat was de gemeten compressie? Ik vind een motor die alleen even inhoudt bij 5000 omw/min op compressieverlies een beetje raar verhaal.
(heb je het motortje niet een beetje overbelast als ie echt zo weinig gelopen had?)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Fiesta of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar