Ford Escor 1.4 cvh monopoint: CO en HC veel te hoog

Bouwjaar: 1994

Wagen werd afgekeurd op CO 12.05 en HC meer dan 2000.

Lambdasensor en mapsensor werden reeds vervangen door andere garage.

Foutcodes uitgelezen lambdasensor spanning te hoog.

Compressie gemeten OK, distributie afstelling OK, benzinedruk 1.2 bar, injectiehuis reeds gewisseld met ander resultaat blijft hetzelfde.

Iemand enig idee?

geert3496

Geplaatst door geert3496 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Escort? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

peer66 (0) PRO, 20 jaar geleden

Ik heb van iemand wel eens gehoord die ditzelfde probleem had met een ford escort divers lambda sensoren vervangen maar nog steeds een hoog co nu bleek dat deze foutkode eerst gereset moet worden (misschien met kast) en toen was het resultaat goed. als dit niet werkt Meet de spanning van de lambda sonde eens.

Wouter v.K. (0), 20 jaar geleden

Toch wel een originele lambda-sensor gebruikt ? anders krijg je ook vreemde problemen.

geert3496 (0) PRO, 20 jaar geleden

Heb nu de lambdasonde vervangen door originele en nu wil de wagen niet meer starten.De brandstofrelais werkt niet,monteer ik terug de vroegere, niet originele want is gesoldeerd, start de wagen wel, relais brandstofpomp werkt terug.

Ook bij toevoegen massakabel naatr motorblok blijft het probleem bestaan, motor draait niet met originele lambdasensor.

dukoda (0), 20 jaar geleden

als je de lambda-sonde afkoppelt start hij dan wel ?

wat voor spanning meet je op de massa en signaaldraad ?

volgens mij gaat er iets heel erg fout !

hoe is de massa en voeding van de pcm ?

zomaar even wat vragen, ik heb dit nog nooit meegemaakt.

geert3496 (0) PRO, 20 jaar geleden

Blijkt de dunne massakabel aan de batterij niet te zijn aangesloten. Kabel aangesloten, pomp werkt met nieuwe lambdasensor, motor draait.Co en hc nog steeds te hoog maar vermoed dat de mapsensor ook niet goed zal werken.

Probleem bij deze ford is dat ik enkel foutcodes en geen data kan uitlezen.Hou jullie op de hoogte van de vorderingen.

geert3496 (0) PRO, 20 jaar geleden

Na vervangen mapsensor is co en hc te hoog bij stationair maar niet op verhoogd toerental. Blijkt de afslagklep van het branstofcannister niet meer te werken.Afzuigslang cannister op inlaat afgestopt en co en hc perfect op stationair en verhoogd toerental.Batterij afgekopeld en geheugen opnieuw geprogrammeerd met proefrit co is 0.02 en hc 34 ppm .

Enige fout die overblijft is massaverbinding stationairmotor maar de wagen draait mooi stationair en rijdt perfect.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.