close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Escort 1.4 Clipper: Ventilatie defect?

Bouwjaar: 1992

Sinds kort doet mijn ventilator het niet meer. Ik hoor als ik de auto start wel even snel een electrisch geluid (alsof hij probeert te starten) en dan blijft het stil. Hij verwarmt echter nog wel, na een tijd komt er door de rijwind wel warme lucht door de ventilatie. Heeft iemand een idee wat dit precies kan zijn? En wat ik zou moeten vervangen? Het is namelijk erg lastig bij koud weer, aangezien de ruiten steeds blijven beslaan. Daarom wil ik hier spoed achter zitten ivm veiligheid.

Geplaatst door

Sypheron (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb ditzelfde probleem laatst gehad bij een Passat. Ik dacht dat de koolborstels en of sleepringen versleten waren. Echter bleken de koolborstels te stroef te lopen, waardoor ze de sleepringen niet raakten. Ik heb ze weer gangbaar gemaakt en het probleem was opgelost.

RoelV 0
badge

21 jaar

de kans ik zeer groot dat je zekeringkast defect is..

meet even of je spanning hebt op de zekering van de ventilator.

zoniet,dan kan je de zekeringkast doorverbinden,door met een draadje spanning op de zekering te zetten via een andere zekering.

staat er wel spanning op,dan moet je ff de schakelaar verwijderen,en kijken of je op de middelste zwart/rode draad(zitten er 2 op)spanning hebt.

zoniet,dan via het contactslot een nieuwe kabel trekken,waar alleen spanning op komt als je auto op contact staat.

dit is het meest voorkomende probleem.

het kan ook nog zijn dat je voorschakelweerstand defect is,of je blower zelf.maar dat komt bijna nooit voor.

succes

niels.

Niels8175 0
badge

21 jaar

Hallo Sypheron,

controleer de zekering van de kachelvetilator of deze goed is.
Dacht dat dit bij jouw auto no 14 was.
Als er spanning op staat als de ventilator uit is en deze spanning verdwijnt als de schakelaar op 1 gezet wordt betekent dit dat er een overgansweerstand in de zekeringkast is. Even tijdelijk ergens anders spanning vandaan halen en die op de zekering zetten.

Succes

Remo

Ford_Faq 0
badge

21 jaar

mee eens remo,

maar het komt vaak voor dat er wél spanning op de zekering staat,maar niet naar de schakelaar.dus na de zekeringkast.dan staat er geen spanning op de uitgaande draden van de stekker van de zekeringkast...

en een overgangs weerstand komt niet vaak voor.meestal is gewoon de verbinding verbroken..voor of na de zekering van de ventilator..

ff ter aanvulling..

niels

Niels8175 0
badge

21 jaar

Vandaag weer iets vaags.. had gisteren nog geprobeerd te switchen tussen de standen (O, I, II of III) en er gebeurde niets. Ik had hem dus op I laten staan, en ik stap vandaag in de auto en mijn ventilator start, nogmaals een aantal malen geprobeerd, maar dat doet hij dus steeds met de I en met geen enkele andere stand. Vanuit de I kan ik echter wel (als die lang genoeg al aanstaat) naar de II toe en daarna zelfs nog naar stand III, maar toen viel hij na 2-3 minuten uit op stand III. Weet niet wat hij gedaan had als ik hem nog in stand I had staan, verwacht eigenlijk dat hij het daarmee nog wel gedaan had. Het wordt steeds ingewikkelder, en aangezien ik redelijk a-technisch ben wat auto's betreft, spreken jullie zo goed als chinees voor me. Maar gelukkig kan ik de antwoorden en adviezen van jullie wel doorgeven aan een kennis van me die wel weer monteur is en er dus waarschijnlijk meer aan heeft. Bedankt voor het denken alvast!

Sypheron 0

21 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.