hallo,ik heb hier een Mondeo van 1995 met een 1800cc benzinemotor.Bij het remmen begint het stuur en heel de wagen te daveren.De eerste moment voel je niets en dan beetje bij beetje davert het stuur alsook de hele wagen.Ik heb de achterste remschoenen en remtrommels vervangen.Nadien de voorste remschijven en remblokken.Nadien de rollagers en wielflenzen vooraan ook(ook een tweede maal de remschijven vervangen).Nog steeds hetzelfde probleem.Ik heb de indruk dat wanneer je doorremt het probleem zich minder voordoet.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dan zijn de rubbers van de voorste draagarmen kapot.
Deze rubbers kun je los vervangen maar makkelijker is om de hele draagarm te vervangen (links en rechts).
hi
het hoeven niet per se de remmen zelf te zijn. algemeen probleem met enkelschijfs mondeoremmen is dat ze kromtrekken wanneer je na een lange remweg de rem er op houdt (bij stoplicht na snelweg bijvoorbeeld. houd dus in ieder geval niet de rem erop als je weet dat ze heetgeremd zijn.
ik heb hetzelfde meegemaakt bij mijn mondeo; bleek in sporing te zitten. vooral bij snelweg af (hoge snelheid remmen) gaat ie schudden. wat je kunt doen is met de juiste set sleutels het toespoor of uitspoor bijstellen. draai de stuurstangborging met stuur helemaal links of rechts los, draai aan 1 zijde de borging los, geef de stang een paar draaien buitenspoor en kijk of het erger wordt. zo ja draai hem een paar slagen terug en kijk of het minder wordt. bij vermindering een slag doorgaan en nog een keer proberen tot het weer erger wordt. tel de slagen (elke keer 2x rond) en vindt zo het middelpunt tussen de plekken waar het erger wordt. telkens stukkie rijden en remmen. of laat hem uitlijnen bij de garage....
vrgr Kees
13 jaar
Volgens mij is de vraagsteller een garage
En volgens mij als je op die manier sporing gaat bijstellen dan komt het nooit meer goed.
Het probleem is de draagarmen, als je dan inderdaad de sporing mis gaat zetten dan komt er iets minder belasting op de binnenste rubbers.
Het vervelende is dat de draagarmen dan nog steeds niet goed zijn en dan de sporing ook niet.
Dus in een noodsituatie kun je niet op de auto vertrouwen, je weet simpelweg niet waar de auto heen gaat sturen als alles mis staat en ruim is.
13 jaar
de auto zelf weet zolang ie niet goed spoort zelf ook niet waar ie heen moet, daarom gaat ie juist trillen. Als het trillen erger wordt wanneer je op de motor remt is het tussenlager van de aandrijfas mogelijk rot. als de spoorstang links of rechts iets naar voren of naar achteren staat moet dat meetbaar zijn. zeker voor een garage.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar