Bij deze auto aantal maanden geleden onderhoud incl bougies uitgevoerd. Klant had als klacht dat auto af en toe in hield. Na demontage bougies opgevallen dat er 1 bougie gescheurd was. Nieuwe erin, nog steeds af en toe probleem van in houden maar auto was prima rijdbaar, klacht niet oproepbaar. Nu geeft de auto wederom dit probleem. Weer eerst bougies gecontroleerd, bij demontage een bougie gebroken.
Tijdens rijden merkbaar dat onder zware belasting van de motor de ontsteking problemen geeft, dus komende week als auto beschikbaar is de bobine en kabels vervangen en zien of het probleem dan stopt. Zou een defect in de bobine de bougies zodaning belsten dat deze telkens scheuren?
Motor is verder prima, kleppen gesteld, rijdt verder strak.
Heb geen uitleesapparatuur tot mijn beschikking voor dit merk. Is dit een gekend probleem?
Tijdens het schakelen zakt het toerental te weinig, dus na het schakelen een schok te voelen omdat toerental niet zakt en koppeling abrubt aangrijpt. Koppeling zelf is prima, slipt niet e.d.
Lees hierover diverse dingen, zelfs een recall vanuit Ford jaren geleden.
Het is niet zo dat het toerental omhoog schiet ( valse lucht ) maar het blijft wat hangen. Wat is hier wijsheid, ook hier diverse verhalen en oplossingen maar dit zijn vooral zaken waarbij uit losse hand diverse onderdelen vervangen worden.
Tips zijn welkom,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je al gekeken of de ontsteking wel op tijd staat of is dit een electronisch geregelde?
Wil nog wel eens een geval geven van overdruk in de cilinder
stekker gasklep positiesensor vern voor het stat gedeelte en org bougies monteren succes verder met deze auto
bedankt voor de terug koppeling of het nu opgelost is
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Ka of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar