Mijn drukschakelaar in de stuurbekrachtigingsleiding is defect.
Wat doet die schakelaar? Volgens de vraagbaak geeft die schakelaar een signaal aan de motorregeling als de druk in de leiding te hoog wordt. De regeling zal dan het motortoerental verlagen.
Dit kan natuurlijk niet als ik met de auto rijd, want de stuurbekrachtigingspomp wordt door de krukas aangedreven en de auto zal niet plotseling langzamer gaan rijden.
Anderzijds, als ik stilsta en ik draai aan het stuur dan zou de motor beneden zijn normale stationaire toerental komen. Ik begrijp er dus niets van.
Bovendien zou de defecte schakelaar er de oorzaak van zijn dat er olie uit het reservoir wordt gegooid. Dit gebeurt dus, want het reservoir is bovenop nat.
Mijn vraag is dus, hoe werkt het en hoe komt het dat ik hydraulische olie verlies.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
inderdaad , dat is niet correct.
Deze schakelaar geeft een signaal aan de pcm zodra je aan het stuur draait , echter dan verhoogt de pcm het toerental iets , maar bij stationair draaiende motor.
Als bestuurder merk je daar niet veel van dit is namelijk minimaal.
Bedankt voor je antwoord, dat is een betere verklaring voor de aanwezigheid van zo'n schakelaar.
De lekkage kwam van de aansluiting van de retourslang op de tule van het reservoir.
Het reservoir staat niet waterpas zodat de olie zich op 1 plaats verzamelde.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar