close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Focus: Diesel klop bij accelleren

Bouwjaar: 2001

Ik heb een ford focus staan met een hoge diesel klop nu hebben wij de verstuiver laten testen en er zijn twee pissers bij. Maar het wil mij niet aan dat deze de dieselklop veroorzaakt.
Wij hebben deze auto ook uit gelezen en deze geeft foutcode p0167 aan. Volgens auto data is die brandstoftiming niet in orde. Maar als het wel de verstuivers zouden zijn dan zou de computer die niet registeren omdat het 4 verstuivers zijn zonder draad. motor 1.8 tddi

Geplaatst door

Roelof10198 (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als het een luide klop is, zo'n geluid van erg vroeg inspuiten, kan het de solenoide van pompverstelling zijn die defect is.
Heeft ook met de timing te maken.
Komt bij transit met de VP30 pomp wel eens voor.
Op Focus nog niet meegemaakt maar is ook een VP30 pomp
Losse solenoides zijn leverbaar..

Postie 0
badge

18 jaar

pomp is meestal het probleem,pompstuureenheid is bij een diesel-boschdienst los uit te lezen.
hoe wil je de solenoid gaan verv. volgens mij moet ie dan op de diesel testbank.

stranger 0
badge

18 jaar

De hogedruk solenoid kun je niet los vervangen, daarvoor moet ie op de testbank.
Maar de solenoide voor de pomp verstelling kun je los vervangen, ik denk ook dat hier het probleem in zit. solenoid zit aan de onderkant van de pomp. beetje lastig bij te komen maar wil wel.

Postie 0
badge

18 jaar

Het antwoord is nu een tijdje bekend de oorzaak lag hem aan de brandstofpomp, de vervroeging van de pomp zat vast en de klant heeft er al een tijdje mee door gereden en daar door wast de drijfstang lager er uit gelopen. dus we hebben de motor laten reviseren

Roelof10198 0
badge

18 jaar

Ik heb nog wel een Solenoid klep liggen voor een Renault motor.
1.9 diesel maar volgens mij zijn ze allemaal wel gelijk.

gerklaver 0

16 jaar

[quote=gerklaver]Ik heb nog wel een Solenoid klep liggen voor een Renault motor.
1.9 diesel maar volgens mij zijn ze allemaal wel gelijk.[/quote]
Ik hoop voor Roelof dat de auto na bijna 2 jaar nu toch wel weer loopt.......... (kijk eens naar de datum wanneer dit gestart is)

Doktor 0
badge

16 jaar

Typisch timing solenoide probleem, bij transit komt dit ook veel voor inderdaad bij focus moeilijker te vervangen !
Ze durven nogal eens vast zitten, meestal gaat het wel vlot.

Uw foutcode wijst naar deze solenoide !

Danny78 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.